به گزارش
تحلیل ایران به نقل از مهر، بر اساس تبصره (ص) بند ۷ قانون بودجه ۱۴۰۲ مقر شده پنجهزار دستگاه اتوبوس با حداکثر پنج سال کارکرد وارد چرخه نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل جادهای کشور شود. در این راستا وزارت راه و شهرسازی جلساتی با دستگاههای مسؤول دخیل در این
موضوع برگزار کرد.
وی ادامهداد: در سالهای گذشته تعداد اتوبوسهای بین شهری کاهش یافت یا به دلیل افزایش سن در مسافتهای کوتاه استفاده میشود، بنابراین امیدواریم با تسهیلات فراهم شده زمینه نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور ایجاد شود.
معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی عنوانکرد: از همه سرمایه گذاران داخلی و شرکتهای حمل و نقلی درخواست میکنیم در این زمینه سرمایه گذاری لازم را انجام دهند تا بتوانیم این امر مهم را محقق کنیم.
وی خاطرنشانکرد: سازمان حمل نقل جادهای با ۱۳ کارخانه داخلی بهمنظور تأمین اتوبوس و مینی بوس در سه سال آینده تفاهم نامه منعقد کرده است. همچنین واردات در کنار تولیدات داخلی مد نظر است تا بتوانیم کمبود وسایل حمل و نقل بین جادهای
را جبران کنیم.
افندی زاده تصریحکرد: همه شرکتهای حمل و نقلی دارای کارت بازرگانی میتوانند اقدام به واردات اتوبوس و مینی بوس کنند. همچنین تجار نیز میتوانند اقدام به واردات کنند اما محور اصلی باید شرکتها باشند و هیچ انحصاری در قانون برای آن
دیده نشده است.
وی درباره تغییر کریدور ترانزیتی جاده ابریشم از ایران، گفت: مسیرهایی که به عنوان کریدور ترانزیتی هستند، همه کشورها تلاش میکنند سهمی از جابهجایی کالا در آنها داشته باشند.
معاون وزیر راه و شهرسازی اضافهکرد: کریدور شمال- جنوب از طریق پاکستان به افغانستان و کشورهای آسیای مرکزی منتهی میشود.