محور صحبت درباره کریدور های جاده ای و کریدو های ریلی هست که تقاطع آن ها از شرق به غرب و از شمال به جنوب در گرمسار است. راه آهن و ریل قریب به 80 سال است که در گرمسار ایجاد شده است، اما از مزیت این شاهراه و کریدور راه آهن که در
کشور بی بدیل است و مانند و مثل ندارد گرمسار کم بهره است و فقط آسیب های آن برای گرمسار است، وقتی به اورژانس و بیمارستان گرمسار مراجعه می کنید مشاهده می کنید بخشی از ظرفیت و تخت های بیمارستانی مصروف حادثه دیده گان جاده ای و ریلی می شود اما از مزیت این چها راه
و این کریدورهای ریلی که تقاطع آن در گرمسار هست بهره چندانی نمی برد.
با ایجاد 2منطقه اقتصادی : یکی شهر نهاده های دامی و غلات و دومی شهر لجستیکی که می تواند از کشور های شمالی در حوزه دریای خزر نهاده های دامی، غلات و گوشت از طریق بندر امیر آباد در مازندران، به منطقه گرمسار از طریق ریل انتقال داده
شود که حدود 200 کیلومتر می باشد و در این 2 منطقه لجستیکی و نهاده های دامی را می توان برای بخش عمده کشور نگهداری، فرآوری و توزیع نمود.
به طور مثال تهران و اطراف تهران، قم، قزوین، ورامین، سمنان و استان مرکزی را می تواند پشتیبانی کند و قیمت نهاده های دامی، غلات و پروتئین با توجه به اینکه از کشور لاتین وارد می شود در حمل و نقل گران تمام می شود و هم زمان بر هستند.
لذا از کشور های حوزه خزر می توان از این مزیت استفاده کرد و ظرفیت را در گرمسار ایجاد کرد، موضوع مهم درباره ایجاد کسب کار جدید و اشتغال هست که تجار و بازرگانان ، تولید کننده گان و مردم عزیز گرمسار، آرادان و ایوانکی می توانند بخوبی
استفاده کنند و از درآمد بالایی برخوردار گردند.