به گزارش تحلیل ایران یکی از موضوعات مهم و مطالبات جدی مردم شهر تهران موضوع حمل و نقل عمومی است که در سالهای اخیر به پاشنه آشیل شهر تهران تبدیل شده است.
ناوگان حمل و نقل عمومی از سه بعد دارای اهمیت است ابتدا گسترش و توسعه سپس افزایش ظرفیت و در نهایت نوسازی بخش فرسوده این ناوگان.
در شهر تهران عموماً از سه مُد حمل و نقلی یعنی مترو، اتوبوس و تاکسی استفاده میشود که در برخی از نقاط شهر ۷۵۰ کیلومتر مربعی تهران دسترسی به هیچ کدام از این مُدها وجود نداشته یا بسیار اندک است.
یکی از مناطق شهر تهران یا بهتر بگوییم یکی از پهنههای شهر تهران که فاقد مدهای حمل و نقلی مناسب است بخش غربی است جایی که مناطقی نظیر منطقه ۲۱ و ۲۲ و انتهای غربی منطقه ۲ و منطقه ۵ واقع شده است.
حالا در تازهترین رخداد و با توجه به دستور شهردار تهران با استفاده از بیش از ۴۰۶ دستگاه اتوبوس نو و اورهال شده ۵۵ خط اتوبوسرانی غیرفعال و فراموش شده به چرخه خدمت رسانی به مردم بازگشته است.
۵۵ خط اتوبوسرانی در غرب تهران جان دوباره گرفت
۵۵ خط اتوبوسرانی در غرب تهران جان دوباره گرفت
۵۵ خط اتوبوسرانی در غرب تهران جان دوباره گرفت
۵۵ خط اتوبوسرانی در غرب تهران جان دوباره گرفت
۵۵ خط اتوبوسرانی در غرب تهران جان دوباره گرفت
اما یکی از نکات مهم این اتفاق میمون و مبارک این بوده است که تلاش شده است تا فعال شدن این خطوط به اطلاع شهروندان برسد و در این راستا از ظرفیتهای مختلف اطلاع رسانی استفاده شده است.
۵۵ خط اتوبوسرانی در غرب تهران جان دوباره گرفت
۵۵ خط اتوبوسرانی در غرب تهران جان دوباره گرفت
یکی دیگر از ویژگیهای این خطوط فعال شده این است که این خطوط جذابیت کمتری برای بخش خصوصی داشت و غیر فعال بوده و برای راه اندازی مجدد و نوسازی با بکارگیری ۴۰۶ دستگاه اتوبوس و مینیبوس تازه خریداری شده در دستور کار شرکت واحد قرار گرفت و این اقدام از دهه فجر
امسال از پهنه غربی پایتخت و از مناطق ۲،۵،۶،۲۱،۲۲ آغاز شد.