به گزارش تحلیل ایران وبدا نوشت: آصف مهدوی، دبیر شورای سیاستگذاری صادرات سازمان غذا و دارو یادآور شد: شرکتهای ایرانی با توجه به ظرفیت چند برابری خطوط تولیدی دارو در مقایسه با نیاز داخل کشور، باید با یک برنامه ریزی
هدفمند از مزایای صادرات محصول همچون ارزآوری و افزایش فروش، امکان تامین مواد اولیه مورد نیاز از محل صادرات و همچنین کاهش قیمت تمام شده واحد به دلیل افزایش حجم تولید بهره مند شوند.دبیر شورای سیاستگذاری صادرات سازمان غذا و دارو اظهار داشت:
در حوزه صادرات دارو علاوه بر لزوم انطباق با قوانین و الزامات رگولاتوری کشورهای مقصد، که خود گاه صادرکننده را از ادامه مسیر منصرف می سازد. موضوع مهم رقابت با محصولات دارویی وارد شده از سایر کشورهای تولیدکننده دارو، برای ورود و از آن مهمتر پایداری حضور در بازار
هدف در میان است. داروهای تولید شده در ایران به لحاظ قیمت با محصولاتی مانند داروهای اروپایی و به لحاظ کیفیت با محصولاتی مانند داروهای هندی رقابت پذیر است.صادرات دارویی در چهار ماهه نخست امسال و در بخش تجهیزات پزشکی ۳۰۰ درصد رشد داشت
و این مهم کمک بزرگی به تولید است زیرا محصول تولید کننده به بازار دنیا نشان داده میشود و فروش هم بیشتر میشود.حیدر محمدی رئیس سازمان غذا و دارو نیز پیشتر گفته بود: بازار دارویی کشور سال گذشته ۱۰۶ هزار میلیارد تومان است و اکنون ۹۹ درصد
داروها تولید داخل است.وی با بیان اینکه بازار دارویی مناسب است، اظهار داشت: صنایع دارویی باید با ارتقای کیفیت در حوزه بین الملل قویتر فعالیت کنند و روز به روز رو به بهبود است. سرمایهگذاری شرکتهای تولیدی صنایع داروسازی و تجهیزات پزشکی
به کشورهای دیگر به معنای مهاجرت نیست بلکه توسعه صنعت است.
|