به گزارش تحلیل ایران، مهدی انگورج مدیرکل دفتر صنایع حمل و نقل سازمان ملی استاندارد اظهار کرد: بر اساس نتایج آزمونهای استاندارد، خودروی وانت نیسان دارای انطباقهای ایمنی و کیفی نیست و بر همین اساس گواهی تأیید این خودرو تعلیق
و شماره گذاری آن متوقف شد. تولید این خودرو ۷۰ سال پیش آغاز شده است و در این سالها بهبودی در حوزههای ایمنی و کیفیت خودرو ایجاد نشده است به جز تغییر در موتور که اتفاقاً بخاطر استفاده از یک موتور قدیمی ۸ سوپاپ، میزان مصرف سوخت آن هم بالا رفت.
وی در مصاحبه با صدا و سیما گفت: شاسی یکپارچه خودرو باعث شده تا در برخوردهای روبرو، انرژی برخورد به سرنشینان منتقل و باعث صدمات جدی به سرنشینان شود. صندلی نیمکتی و ثابت آن باعث شده تا راننده تسلطی هنگام رانندگی نداشته باشد، ترمز دستی، قدرت ترمزها، چراغها
و نشانگرها مطابق استاندادهای لازم نبودند و با این وضعیت تردد خودرو در ناوگان حمل و نقل کشور بسیار ناایمن است.
انگورج افزود: در سالهای گذشته به دلیل پاسکاری مشکلات بین مدیران مختلف در شرکت زامیاد، هیچ اصلاحی در خودرو شکل نگرفت. در ایرادی نظیر نقاط جوش، خودروساز به جای برطرف کردن آن از برچسبهایی برای پنهان کردن استفاده کرد.
مدیرکل دفتر صنایع حمل و نقل سازمان ملی استاندارد خاطر نشان کرد: جانمایی نامناسب مخازن CNG در این خودرو باعث شده تا شاهد انفجارهای متعدد و تخریب اموال عمومی باشیم.