به گزارش تحلیل ایران از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، «محمدرضا کدخدازاده» پیشرفت فیزیکی بزرگراه هراز در بخش باقی مانده از چهار بانده شدن این بزرگراه را ۷۵ درصد اعلام کرد و گفت: تاکنون ۷۴ کیلومتر از محور هراز از آمل تا پلیس راه «بایجان» و چهار
کیلومتر در محدوده تونل «آبشار» تا ورودی شهر «لاسم» به صورت پیوسته چهار خطه شده است.
وی از تکمیل پنج کیلومتر دیگر از این بزرگراه تا پایان سال جاری خبر داد و اظهار داشت: این بخش در محدوده پلیس راه بایجان تا تونل «وانا» است که با پیشرفت فیزیکی ۸۸ درصدی در حال اجرا است.
معاون ساخت و توسعه راههای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ادامهداد: در این محدوده یک تونل به طول ۷۰۰ متر، یک پل به طول ۵۰ متر و یک پل ۲۰۰ متری احداث میشود که این پل با توجه به محدودیتهای عرضی مسیر با نصب ۳۵ شمع در حاشیه رودخانه هراز احداث
میشود و از این نظر یک سازه ویژه به حساب میآید.
کدخدا زاده اعلامکرد: ۲۷ کیلومتر از عملیات اجرایی دو بانده کردن محور هراز باقی مانده است که اعتبار مورد نیاز برای تکمیل آن پنجهزار میلیارد تومان برآورد می شود.
وی، اعتبار مصوب سال جاری این پروژه را ۱۰۴ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار از طریق اوراق و موافقت نامه با بانکها در سال جاری نیز در حال پیگیری است.
این مسئول با تاکید بر اهمیت این محور شریانی، اظهار داشت: جاده هراز یکی از مهمترین مسیرهای ارتباطی بین دو استان پرجمعیت تهران و مازندران و کوتاه ترین مسیر تردد میان دو شهر تهران و آمل است و به دلیل اهمیت این محور مواصلاتی از نظر اقتصادی و گردشگری برای کشور،
چهار خطه کردن آن در اولویت قرار دارد.