سطح سؤالات نهایی طبق توانمندی تمام دانش‌آموزان تنظیم می‌شود

    •••••  جمعه ۱۸ آبان ۱۴۰۳ — ۱۰:۲۶ کد مطلب : 167141/a   

به گزارش تحلیل ایران‌به نقل از تسنیم علیرضا کاظمی،وزیر آموزش و پرورش، در پاسخ به این پرسش که آیا سطح سؤالات امتحانات نهایی برای دانش‌آموزان مدارس دولتی عادی دشوار است، به‌ویژه به دلیل ضعف آموزش یا گاهی عدم توانمندی معلمان در تدریس، گفت: به عدم توانمندی معلمان در تدریس اعتقادی ندارم. آموزش و پرورش موظف است فرصت‌های برابر آموزشی را برای تحقق اهداف یاددهی و یادگیری در دوره‌های تحصیلی ایجاد کند.

 

وی افزود: در برنامه‌ریزی و برگزاری امتحانات نهایی به‌عنوان ارزشیابی پیشرفت تحصیلی، به‌گونه‌ای عمل شده است که میزان برخورداری دانش‌آموزان از آموزش‌های رسمی در مناطق مختلف کشور، معیار ارزیابی قرار گیرد.

 

وزیر آموزش و پرورش گفت: با دعوت از طراحان سؤال از مدارس دولتی در استان‌ها و مناطق مختلف و با استفاده از دستورالعمل‌های دقیق، سؤالات آزمون‌ها متناسب با آموزش و توانمندی همه سطوح دانش‌آموزان طراحی می‌شود.

 

کاظمی تصریح کرد: مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش هر سال این موضوع را بررسی می‌کند و عملکرد دانش‌آموزان با پراکندگی جغرافیایی مختلف در پاسخ به سؤالات آزمون‌های نهایی تحلیل می‌شود.

 

وی در پایان گفت: این تحلیل ابزار دقیقی برای ارزیابی فرصت‌های آموزشی و برنامه‌ریزی برای بهبود آن‌هاست.