به گزارش تحلیل ایران معاون وزیر امور خارجه آذربایجان النور ممدوف عنوان کرد که سال گذشته مبلادی، گذر کالای کانتینری (کالای تجاری باارزش در کانتینر حمل میشود) از کریدور ترانس کاسپین ۲۵ برابر شده است.
پس از آغاز جنگ روسیه و اوکراین در سال ۲۰۲۲، کریدور میانی قوت گرفت که ترکیه و جمهوری آذربایجان با بهانه ترکگرایی سعی در همراه کردن کشورهای شرقی و غربی دریای خزر دارند.
به گزارش تلویزیون مرکزی چین (CCTV)، در سالهای ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۴ تعداد قطار باری چین-اروپا حدوداً ۱۰ برابر شده، این در حالی است که سهم ایران از این کریدور همچنان نزدیک به صفر باقی مانده است.