۲۱۰۰ تماس سهامداران با مرکز ارتباط بازار سرمایه در ایام جنگ ۱۲ روزه

    •••••  دوشنبه ۰۹ تیر ۱۴۰۴ — ۱۳:۰۷ کد مطلب : 180418/a   

به گزارش تحلیل ایران از شرکت اطلاع‌رسانی و آموزش بورس، در شرایط خاص خرداد ماه که بازار سرمایه با تعطیلی بیش از یک هفته‌ای روبه‌رو بود و فضای عمومی کشور تحت تأثیر تحولات امنیتی و جنگی قرار داشت، مرکز ارتباط بازار سرمایه با سرشماره ۶۳۷۵ در راستای مدیریت انتظارات، پاسخگویی به دغدغه‌ها و کاهش فضای هیجانی میزبان ۱۸ هزار و ۹۳۷ تماس ورودی بود.

 

از این تعداد ۲ هزار و ۱۰۰ تماس در زمان تعطیلی بازار صورت گرفت که این عدد نه‌تنها از حساسیت بالا نسبت به شرایط بازار حکایت دارد، بلکه گویای آن است که در نبود دسترسی به بازار، سهامداران از وجود کانال ارتباطی با ارکان بازار سرمایه و شنیده شدن صدای خود اطمینان خاطر دارند.

 

بر اساس آمار ارائه شده توسط مرکز ارتباط بازار سرمایه، سوالات پرتکرار تماس‌گیرندگان در ایام جنگ ۱۲ روزه ماه به ترتیب زیر بوده است:

 

- نحوه سوددهی صندوق‌های درآمد ثابت در روزهای تعطیل

 

- نحوه تسویه کارگزاری‌ها در صورت ادامه تعطیلی

 

- زمان بازگشایی صندوق‌های طلا

 

- اضافه شدن به سررسید معاملات آپشن (آتی و اختیارها)

 

همچنین سه موضوع پرتکرار مورد پیگیری تماس‌گیرندگان از طریق تلفن گویا در خرداد ماه به شرح زیر بوده است:

 

- دریافت قیمت و آمار لحظه‌ای از شرکت‌ها

 

- اطلاع از وضعیت شاخص کل بازار

 

- پیگیری سفارش‌های برتر خرید و فروش سهام

 

در کنار پاسخگویی، ثبت و دسته‌بندی انتقادات نیز بخشی از عملکرد این مرکز بوده است؛ همچنین سهام عدالت نیز در ماه گذشته مورد توجه بوده و بیشتر موضوعات مطرح شده در این خصوص بیشتر ناظر بر پیگیری اخبار و وضعیت اطلاع‌رسانی در این زمینه بوده است.

 

این گزارش اضافه می‌کند که با تعطیلی بازار سرمایه، بخش عمده‌ای از تماس‌ها به موضوع شفافیت اطلاع‌رسانی شرکت‌ها اختصاص داشته است و تیم پاسخگویی مرکز ارتباط بازار سرمایه در این مدت با هدف کاهش نگرانی‌ها و جلوگیری از بروز رفتارهای هیجانی، اطلاع‌رسانی به سهامداران را از طریق کانال‌های فعال ادامه داده است.