موضوعات ‌مرتبط: فناوری فناوری های نوین

a/155958 :کد

رقص غول‌های فناوری به ساز اتحادیه اروپا

رقص غول‌های فناوری به ساز اتحادیه اروپا

  پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ — ۰۹:۲۸
تعداد بازدید : ۷۱   
 تحلیل ایران -رقص غول‌های فناوری به ساز اتحادیه اروپا

به گزارش خبرنگار گروه رفاه اجتماعی خبرگزاری فارس، حسین ظفری سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور، آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده جنوب استان سیستان و بلوچستان را تشریح کرد

به گزارش تحلیل ایران مهلت غول‌های فناوری برای اجرای قوانین اتحادیه اروپا به پایان رسید و آن‌ها بعد از ناکامی در فرار از این قوانین سختگیرانه، اکنون تبعیت کامل را در پیش گرفته‌اند.

 

شرکت های فناوری برای فعالیت در هر کشوری باید قوانین آن کشور را رعایت کنند، اتحادیه اروپا با معرفی قانون خدمات دیجیتال به دنبال این است که شرکت های بزرگ فناوری را مطابق آنچه می خواهد با خود همراه کند.

 

آخرین مهلت برای شرکت های دربان فناوری(بزرگ) جهت رعایت قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا یا DMA تمام شد. این قانون شرکت‌های بزرگ را ملزم می کند تا امکان همکاری بیشتر رقبا را فراهم و از ترجیح دادن خدمات خود بر دیگران اجتناب کنند. 

 

اتحادیه اروپا 6 شرکت را به عنوان دربان تعیین کرده است. درواقع آنها پلتفرم های دیجیتال بزرگی هستند که خدمات هسته ای را در بخش هایی مانند فروشگاه های برنامه، موتورهای جستجو و مرورگرهای وب ارائه می دهند. محدودیت‌های قانون برای خدمات خاصی در شرکت‌های آلفابت، آمازون، اپل، بایت دنس، متا و مایکروسافت اعمال می‌شود. 

 

6 شرکت تعیین شده به عنوان دربان برای 22 سرویس تحت پوشش قانون که توسط اتحادیه اروپا شناسایی شده ملزم به رعایت قوانین هستند. این شرکت‌ها 7 مارس،(17اسفند) باید گزارش‌های مربوط به انطباق خود با قوانین را به اتحادیه اروپا ارسال کنند و توضیح دهند که چگونه قصد دارند با قوانین مطابقت داشته باشند. مقامات اروپایی بعداً این طرح ها را با هر یک از شرکت ها ارزیابی خواهند کرد.

 

به طور کلی، پلتفرم های تعیین شده باید اقدامات پیشگیرانه ای را انجام دهند که اتحادیه اروپا معتقد است بازارهای دیجیتال را منصفانه تر و بازتر می کند. به عنوان مثال، دربانان باید به شرکت های شخص ثالث اجازه دهند تا با خدمات آنها همکاری کنند، آنها نمی توانند محصولات خود را بر رقبا ترجیح دهند و نمی توانند برای دسترسی توسعه دهندگان خارجی به سیستم های پرداخت یا سایر خدمات خود شرط بگذارند.

هر دربان چگونه به این قانون پاسخ می دهد؟

آلفابت

آلفبت دارای یک امپراتوری گسترده است که از یک موتور جستجوی مسلط تا یک مرورگر وب اصلی و سیستم عامل تلفن همراه را در بر می گیرد و برای تقویت قدرت خود بسیاری از سرویس هایش را به هم مرتبط کرده است. این سرویس های ارائه شده توسط آلفابت تحت قانون اروپا قرار می گیرند:

گوگل پلی

گوگل مپ

گوگل شاپینگ

جستجوی گوگل

یوتیوب

سیستم عامل اندروید

سیستم تبلیغات آنلاین آلفابت

گوگل کروم

این شرکت تغییرات مختلفی را در ماه های ژانویه و مارس اعلام کرد که بر همه چیز از اشتراک داده تا نتایج جستجو برای کاربران اتحادیه اروپا تأثیر می گذارد. نکات برجسته در این مورد عبارتند از:

• گزینه های انتخاب مرورگر پیش‌فرض در دستگاه‌های اندروید و انتخاب موتور جستجوی پیش‌فرض در مرورگر کروم پس از ۶ مارس به منطقه اقتصادی اروپا (EEA) اضافه می شوند.

 

• پیوندهای بیشتر به سایت‌های رقیب هنگام جستجوی گوگل برای مواردی مانند پروازها و هتل‌ها، از جمله فضای اختصاصی برای مقایسه سایت‌ها. گوگل همچنین برخی از ویجت‌های خود مانند کادر گوگل فلایت را حذف خواهد کرد.

 

• گزینه انصراف برای اشتراک‌گذاری برخی داده‌ها در یوتیوب، جستجو، خدمات تبلیغات، گوگل پلی، کروم، گوگل شاپینگ و گوگل مپ. انتخاب های کاربران از 6 مارس اعمال می شود.

 

• یک API انتقال داده جدید برای توسعه دهندگان جهت ایجاد سرویس Google Takeout که به کاربران امکان می دهد داده ها را از سرویس های گوگل خارج کنند.

• معرفی یک گزینه برای پلی استور تا به توسعه‌دهندگان برای خریدهای درون برنامه‌ای، سیستم‌های پرداخت جایگزین ارائه کنند. برای رعایت این قانون، گوگل اخیراً سیستم صورت‌حساب انتخاب کاربر (UCB) را به‌عنوان گزینه‌ای برای توسعه‌دهندگان راه‌اندازی کرده است تا بتوانند سیستم‌های پرداخت خود را ارائه کنند.

مدت ها است که این شرکت در مورد انحصار طلبی هدف اتحادیه اروپا قرار گرفته و برخی از این تغییرات بازتاب موارد قبلی است. برای مثال قبلا صفحه دلخواه انتخاب موتور جستجو در کروم روی اندروید ارائه شده بود البته بعد از جدال قانونی که اتفاق افتاد.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :