موضوعات ‌مرتبط: سیاسی تعطیلی پنج شنبه ها

a/158884 :کد

نماینده گان چه گفتند:

تعطیلات آخر هفته امروز هم بی‌نتیجه ماند

  ﺳﻪشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ — ۱۱:۲۵
تعداد بازدید : ۵۳   
 تحلیل ایران -تعطیلات آخر هفته امروز هم بی‌نتیجه ماند

لایحه کاهش ساعات کاری کارکنان دولت در هفته و افزایش تعطیلات آخر هفته در جلسه علنی امروز مجلس هم به جایی نرسید و ادامه رسیدگی به آن به جلسات آینده موکول شد.

به گزارش تحلیل ایران ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه) مجلس به ادامه بررسی گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری موسم به کاهش ساعات کاری در هفته و افزایش تعطیلات آخر هفته پرداختند.

کاهش ساعت کاری زنان به ۲۰ ساعت در هفته

در این جلسه وکلای ملت چندین پیشنهاد مطرح کردند که یک پیشنهاد درباره کاهش ساعت کاری کارمندان خانم به حداکثر ۲۰ ساعت در هفته بود که نمایندگان مجلس شورای اسلامی با این استدلال که این پیشنهاد منجر به کاهش حضور بانوان در دستگاه‌های دولتی خواهد شد، مخالفت کردند.

پیشنهاد دورکاری

در ادامه یک پیشنهاد دیگر در صحن مجلس شورای اسلامی مطرح شد مبنی بر اینکه کارمندان یک چهارم ساعت کاری خود در هفته را به صورت دورکاری انجام دهند؛ حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی، نماینده مردم تبریز در مجلس در این مورد، گفت: فراهم کردن بستر دورکاری یک ابتکار و تحول در نظام اداری کشور است و میزان بهره‌وری کارمندان را ارتقا می‌دهد.

در مقابل، سید کاظم دلخوش، نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس در مخالفت با این پیشنهاد، بیان کرد: الان ساعت کاری ۴۴ ساعت در هفته و به صورت حضوری است که آن طور که باید و شاید بازدهی نداریم و اگر ساعت کاری باز هم کاهش یابد و دورکاری هم مطرح شود، اوضاع بدتر می‌شود. در نهایت این پیشنهاد هم در مجلس رأی نیاورد.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :