موضوعات ‌مرتبط: ورزشی فوتبال

a/159462 :کد

ژاپن فراتر از آسیا بازی می‌کند

نمی‌توانیم عملکرد پائز رامحک بزنیم

  پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ — ۰۶:۰۲
تعداد بازدید : ۵۸   
 تحلیل ایران -نمی‌توانیم عملکرد پائز رامحک بزنیم

کارشناس والیبال ایران گفت: به نظرم عملکرد پائز را نمی‌توان با چهار بازی محک زد به این خاطر که او در یک بزنگاه خیلی سخت به تیم ملی ایران آمده و ناخدای کشتی شده که در اوج طوفان قرار دارد.

 

به گزارش تحلیل ایران به نقل از مهر، تیم ملی والیبال ایران در هفته اول مسابقات لیگ ملت‌های والیبال مقابل تیم‌های صربستان، ایتالیا، کوبا و آرژانتین به میدان رفت و برابر هر چهار تیم شکست خورد. تیم ملی والیبال ایران هم اکنون در جدول رده بندی لیگ ملت‌های والیبال در قعر جدول است و به جایگاه شانزدهم (آخر) رنکینگ جهانی هم سقوط کرد. ایران در هفته دوم برابر تیم‌های برزیل، ژاپن، ترکیه و بلغارستان قرار خواهد گرفت.

 

محمد شعبان خمسه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره عملکرد تیم ملی والیبال ایران در لیگ ملت‌های والیبال گفت: این نتیجه خیلی هم دور از انتظار نبود، بالاخره تیمی که تنها در مدت زمان یک ماه تشکیل شده و شاکله اصلی تیم هم بازیکنان لژیونر هستند که تنها هفته آخر به اردوی تیم ملی اضافه شدند، از آن طرف سرمربی تیم ملی هم شناخت زیادی از بازیکنان ندارد، طبیعی است که در هفته اول این نتایج را کسب کند. تیم ملی هیچ زمانی برای آمادگی جسمانی و کارهای بدنی نداشت. تیم بدون مسابقه تدارکاتی در یک سفر طولانی در این مسابقات حضور پیدا کرد. مجموع این عوامل دست به دست هم دادند تا نتیجه آن طور که همه انتظار داشتند رقم نخورد.

 

وی اظهارداشت: شاید از نظر کیفی و فنی توقع بیشتری از بازیکنان داشتیم که نمایش بهتری ارائه دهند، اما زمانی که وضعیت تیم هم در شرایط عادی نبوده نباید انتظار معجزه داشته باشیم. از نظر نوع بازی در این چهار دیدار فکر می‌کنم تنها بازی با آرژانتین بود که هیچکس انتظار باخت از تیم ملی ایران را نداشت. البته که نباید از حق بگذریم و شرایط نامناسب روحی بازیکنان هم روی عملکرد آن‌ها تأثیرگذار بود، در حال حاضر بازیکنان تیم ملی دو سال است که بعد از هر مسابقه‌ای به خاطر عملکرد تیم ملی عذرخواهی می‌کنند، همین موضوع بار منفی زیادی برای آن‌ها دارد و باعث تضعیف روحیه‌شان می‌شود.

 

شعبان خمسه خاطرنشان کرد: بازیکنان تیم ملی در جریان بازی، وقتی در امتیازهای پایانی عقب افتاده‌اند تمرکزشان بهم می‌ریزد چرا که اولین موضوعی که به ذهنشان می‌رسد این است که دوباره در این بازی شکست می‌خوردند و فشار زیادی از طرف هواداران به آن‌ها وارد می‌شود. همین موضوع به لحاظ روحی و روانی روی بازیکنان تأثیر می‌گذارد. تمرکز بازیکنان در شرایط حساس از مسائل فنی به سمت روحی و روانی کشیده می‌شود. ترس از شکست باعث می‌شود بازیکنان در بزنگاه‌های حساس تمرکز کافی را نداشته باشند. تکرار باخت‌های متعدد باعث شده شخصیت تیمی ما از پیروزی طلبی و برتری‌جویی فاصله گرفته است.

 

کارشناس والیبال ایران در ادامه به وضعیت تیم ملی در هفته دوم رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه شرایط تیم ملی مقابل آرژانتین بهتر شد، امیدوارم بتوانیم با همین روند در هفته دوم بازی‌های بهتری ارائه دهیم. بازی با ژاپن سخت است به این خاطر که قاعده بازی این تیم فراتر از آسیا شده و بسیار ماشینی و منظم بازی می‌کنند و سخت است که در آن بدنه رخنه ایجاد کرد. امیدوارم بازیکنان بتوانند شرایطی ایجاد کنند که حداقل در رنکینگ لیگ جهانی بمانیم. کار خیلی سخت و حریفان سرسختی هم داریم.

 

شعبان خمسه عنوان کرد: طبیعی است که هر چقدر شرایط حساس‌تر می‌شود، فشار روانی به بازیکنان هم بیشتر خواهد شد. البته جای امیدواری وجود دارد که برای اولین بار کمک‌های اول و دوم تیم ایرانی هستند، علیزاده و اکبری شناخت کافی از بازیکنان دارند و امیدوارم این دو نفر بتوانند روی برگرداندن شرایط روحی و روانی تیم به بازیکنان کمک کنند. مهم این است که تیم از نظر روحی و روانی برگردد چرا که فرصتی نیست که از نظر جسمانی، فنی و تاکتیکی کاری خاصی انجام شود.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :