a/159520 :کد

ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر

مدیریت ایام پیک سفر در خرداد ماه

  جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ — ۱۷:۰۶
تعداد بازدید : ۷۷   
 تحلیل ایران -مدیریت ایام پیک سفر در خرداد ماه

در نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر ضمن بازبینی نقش هر ارگان اجرایی عضو و بررسی موضوعات نیازمند توجه، مدیریت ایام پیک سفر در ماه جاری در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش تحلیل ایران ، در شصت و دومین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر که با حضور نمایندگان ۲۷ دستگاه دولتی عضو و نیز مشارکت مجازی ادارات‌کل استانی به ریاست سید مصطفی فاطمی، دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در محل سالن خلیج فارس معاونت گردشگری تشکیل شد، سرفصل‌هایی شامل مدیریت و میزبانی شایسته از کاروان‌های زیارتی ورودی با توجه به ایام سوگواری امام راحل (ره)، در پیش بودن تعطیلات فصل تابستان و همزمانی آن با ایام انتخابات و در مجموع ابعاد مختلف مدیریت ایام پیک سفر در ماه جاری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

در این نشست ضمن ارزیابی سفرهای نوروزی و تداوم آن در اردیبهشت ماه با رشد ۱۸ درصدی سفرهای داخلی، حجم سفرهای تعطیلات ماه جاری به سوی شمال کشور پیش‌بینی شد و افزایش آمار سفر به استان‌های غربی از جمله کردستان، ایلام، فارس و آذربایجان با افزایش قابل‌توجه مورد ارزیابی قرار گرفت.

 

بر این اساس تأمین نیاز گردشگران، رفع مشکلات نقاط حادثه‌خیز، اطلاع‌رسانی گسترده شرایط آب و هوا، فراهم کردن اقامت اضطراری در صورت نیاز و نیز حضور مستمر ارگان‌های امدادرسان مورد تاکید قرار گرفت.

 

همچنین در ادامه بر استمرار بازدیدهای نظارتی و گشت‌های مشترک و چندگانه دستگاه‌ها جهت رفع چالش‌های احتمالی مورد توجه قرار گرفت.

 

به عنوان مثال کنترل قیمت‌ها و ارائه خدمات مطلوب تأسیسات گردشگری با همکاری ادارات‌کل استانی و سازمان تعزیرات حکومتی نمونه‌ای از موارد اشاره شده بود.

 

در ادامه با توجه به ایام تردد حجاج و تعطیلی چند ساعته فرودگاه مهرآباد در تاریخ ۱۴ خرداد و محدودیت موجود در ناوگان هوایی و ریلی، پیش‌بینی سفرها در قالب زمینی ارزیابی و امکان احتمال مخاطرات بیشتر اعلام شد.

 

پیرو این موضوع مدیریت نقاط حادثه‌خیز و فراهم آوردن امکان توقف گردشگران در مبادی ورودی شهرها و در طول مسیر و نیز آماده باش نیروهای امدادرسان نیز مورد تاکید قرار گرفت.

 

علاوه بر این در این جلسه هر یک از اعضا ضمن ارائه گزارش از آخرین اقدامات و عملکرد خود بر اعمال تعامل و یکپارچگی هر چه بیشتر درون و برون سازمانی ارگان‌های حاضر به منظور ارائه خدمات مطلوب به گردشگران تاکید کردند.

 

همچنین مدیران کل ادارات میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز به عنوان دبیران ستادهای اجرایی خدمات سفر با ارائه آخرین آمار اقدامات استانی از آمادگی میزبانی شایسته از گردشگران پیش رو خبر دادند.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :