موضوعات ‌مرتبط: سیاسی سیاست خارجی

a/159547 :کد

احتمالا این هفته به سوریه و لبنان سفر میکنم

باقری: احتمالا این هفته به سوریه و لبنان سفر می‌کنم

  شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ — ۱۳:۰۳
تعداد بازدید : ۲۷   
 تحلیل ایران -باقری: احتمالا این هفته به سوریه و لبنان سفر می‌کنم

سرپرست وزارت امور خارجه در جمع خبرنگاران گفت: احتمالا این هفته در راستای تلاش به منظور توقف نسل‌کشی در غزه سفری را به سوریه و لبنان خواهم داشت.

به گزارش تحلیل ایران به نقل از مهر، علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه امروز (شنبه) ۱۲ خرداد در جمع خبرنگاران گفت: احتمالا این هفته به سوریه و لبنان سفر می‌کنم.وی افزود: در طول هشت ماه گذشته تلاش متمرکز سیاسی ما این بود که به جنایت صهیونیست‌ها و نسل کشی آنها در غزه پایان دهیم و در این چارچوب تلاش‌هایی که رئیس جمهور شهید و وزیر امور خارجه شهید انجام دادند، مبتنی یر این بود که بتوانیم به کمک به مردم مظلوم غزه و توقف فوری و بدون قید و شرط این جنایات سرعت ببخشیم.
 
سرپرست وزارت خارجه ادامه داد: سفرهایی که آقای امیرعبداللهیان به کشورهای منطقه و خارج منطقه داشت و چه حضور ایشان در نشست‌های مجمع عمومی و شورای امنیت در همین چارچوب بود. وی افزود: در همین چارچوب این هفته سفری را به کشورهای منطقه (سوریه و لبنان) خواهم داشت برای اینکه در چارچوب تلاش‌های کشورهای منطقه و دیگر بازیگران ما نیز نقش اصلی خود را بیش از گذشته ایفا کنیم.یاقری ادامه داد: ایران در عرصه مقاومت مردم فلسطین در مقابل تجاوزگری صهیونیست‌ها نقش جدی داشته و دارد و تلاش جدی ما برای این است که ثبات و آرامش به منطقه برگردد و ثبات و آرامش با نفی اشغالگری و تجاوزگری و جنایت پیشگی صهیونیست‌هاست.
سرپرست وزارت خارجه همچنین گفت: احتمالا در این هفته و در گام اول به سوریه و لبنان سفر خواهم کرد و امیدواریم با بحث‌هایی که با مقامات ذیربط ابن کشورها و جریان مقاومت در این دو کشور خواهیم داشت بتوانیم یک هم افزایی جدی را برای مواجهه موثر و نتیجه بخش با جنایات صهیونیست‌ها را دنبال کنیم.باقری درباره پیشنهادش برای برگزاری نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی هم بیان کرد: از دیروز تماس‌هایی را با برخی وزرای خارجه کشورهای اسلامی شروع کردیم با این هدف که صهیونیست‌ها بدون هیچ هزینه‌ای به جنایاتشان ادامه ندهند.وی گفت: یکی از پیشنهادهای ما این بود که نشست اضطراری وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی برگزار شود. در حال رایزنی هستیم که در یک زمان نزدیک این نشست را در یکی از پایتخت‌ها یا در جده برگزار کنیم.
                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :