موضوعات ‌مرتبط: سیاسی بین الملل

a/159582 :کد

حمایت حزب الله از غزه با 2000 عملیات

حمایت حزب الله از غزه با ۲۰۰۰ عملیات ضد اسرائیلی

  یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ — ۰۹:۱۱
تعداد بازدید : ۶۱   
 تحلیل ایران -حمایت حزب الله از غزه با ۲۰۰۰ عملیات ضد اسرائیلی

رسانه الاعلام الحربی با انتشار ویدئویی از سرنگونی پهپاد گران‌قیمت اسرائیلی از نوع «هرمس ۹۰۰»، خبر داد که حزب الله در دو هزارمین عملیات ضد صهیونیستی خود، این پهپاد را ساقط کرده است.

به گزارش تحلیل ایران نیروهای حزب الله لبنان در ادامه حمایتهای خود از مردم غزه و پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی، مواضع نظامی و شهرکهای اسرائیلی را به صورت متناوب هدف حملات موشکی، پهپادی و توپخانه‌ای خود قرار می‌دهند.

 

حزب الله ساعتی پیش دو هزارمین عملیات ضد اسرائیلی خود را انجام داد که در جریان آن موفق شد پهپاد ارتش اشغالگر اسرائیل از نوع «هرمس 900» را سرنگون کند.

 

این اولین بار نیست که گروه‌های مقاومت یک هواپیمای بدون سرنشین هرمس 900 را سرنگون می‌کنند، در ژانویه 2024میلادی گردان‌های شهید عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس اعلام کرد که توانسته در یک عملیات مشترک با «گردان‌های مجاهدین» پهپاد هرمس 900 را با استفاده از موشک ضدهوایی در شرق شهر غزه ساقط کند.

سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی هم در ماه فوریه اعلام کرده بود به همراه گردان‌های مجاهدین موفق شده پهپاد اسرائیلی هرمس 900 را با موشک ضدهوایی سام 7 در آسمان بیت لاهیا در شمال نوار غزه سرنگون کند.

 

.پهپاد هرمس 900 که قیمت آن بالغ بر 10 میلیون دلار است، جدیدترین پهپاد اسرائیلی به شمار می‌رود که رسما در سال 2017 میلادی وارد خدمت در ارتش رژیم صهیونیستی شد، پیش از آن نیز برای نخستین بار در جنگ علیه غزه در سال 2014 میلادی مورد استفاده قرار گرفته بود.

 

شرکت صنایع نظامی البیت اسرائیل پهپاد هرمس 900 را تولید و پس از اتمام مرحله آزمایشی به ارتش این رژیم تحویل داد. این پهپاد 8.3 متر طول و 1100 کیلوگرم وزن دارد و قادر به حمل مواد منفجره به وزن 450 کیلوگرم است و می‌تواند تا 36 ساعت پرواز مداوم در ارتفاع 30 هزار پایی داشته باشد.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :