موضوعات ‌مرتبط: فناوری علم و فناوری

a/159597 :کد

تغییر رنگ چشم‌ها در ۱۵ دقیقه!

تغییر رنگ چشم‌ها در ۱۵ دقیقه!

  یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ — ۱۱:۲۳
تعداد بازدید : ۵۵   
 تحلیل ایران -تغییر رنگ چشم‌ها در ۱۵ دقیقه!

درحالی این روزها شاهد تبلیغ جراحی تغییر رنگ چشم در شبکه‌های اجتماعی هستیم که متخصصان درباره عوارض جراحی‌های زیبایی هشدار می‌دهند.

به گزارش تحلیل ایران «بگذارید یک روش دستاورد جدید علمی را معرفی کنم تتوی قرنیه، با این روش می‌توانید چشم‌های خودتان را آبی، سبز یا طوسی کنید.» این تنها یکی از تبلیغات رایج در اینستاگرام است؛ از بلاگرهای زیبایی گرفته تا پزشکان مشغول تولید محتوا در مورد یک جراحی نه چندان رایج و بسیار گران‌قیمت هستند که «زندگی شما را متحول می‌کند» آن هم به سادگی با «تغییر رنگ چشم»!رئیس مرکز نظارت و اعتباربخشی وزارت بهداشت هاشم دریاباری می‌گوید که اگر چشم‌های سالمی دارید از رنگ طبیعی آن لذت ببرید و «چشم سالم را به چشم معیوب تبدیل نکنید.»
 
آمار جراحی‌های زیبایی در ایران نه تنها طی سال‌های اخیر کاهش پیدا نکرده، بلکه سن آن پایین‌تر آمده و به طوری که آمار افراد زیر ۱۸ سال برای جراحی‌های زیبایی افزایش قابل توجهی یافته است. چند ماه پیش بود که خبر مرگ زنی جوان زیر تیغ جراحی زیبایی رسانه‌ای شد. زن ۴۳ ساله‌ای برای عمل لیپوساکشن به بیمارستان مراجعه کرد و پس از انجام معاینات برای انجام عمل زیبایی به اتاق عمل فرستاده شد که متأسفانه حین عمل جان خود را از دست داد.
 
عمل تغییر رنگ چشم یکی از جدیدترین اعمال زیبایی است که به گفته عضو هیات علمی دانشگاه هاشم دریاباری، عوارضی مانند التهاب چشم، عفونت قرنیه، آب مروارید، کاهش دید متقاضی را تهدید می‌کند و گاهی حتی نیاز به پیوند قرنیه است.وی می‌گوید که از سوی دیگر اگر این افراد دچار آب مروارید شوند، دید جراح برای انجام عمل، بسیار محدود می‌شود و یا اگر این افراد در آینده دچار پارگی شبکیه شوند، عمل جراحی آنها بسیار سخت می شود.
 
ماجرای جراحی‌های زیبایی به همینجا ختم نمی‌شود؛ این روزها اما عمل تغییر فرم گوش، جراحی پلک، چال گونه، بالا بردن ابرو، تغییر فرم فک، لب، جراحی غبغب و تغییر فرم بدن، پیکرتراشی و هزار عمل عجیب و غریب دیگر. عمل برداشتن چربی‌های اضافه بدن برای لاغری هم که حسابی روی بورس است.
 
درحالی یکی از پیج‌های اینستاگرامی که خودش را پزشک معرفی می‌کند می‌گوید که این عمل هیچگونه عوارضی ندارد و دارای تأییدیه‌های اروپا است که نایب رئیس انجمن چشم پزشکان ایران مدرس‌زاده می‌گوید که تتوی چشم به دلیل عوارض زیادی که دارد کمتر برای زیبایی در ایران استفاده می‌شود.
 
بسیاری از کارشناسان از جمله محمدرضا جعفری‌نسب عضو انجمن چشم پزشکان می‌گوید که اجازه این عمل به دلیل وجود عوارض در آمریکا صادر نمی شود و فقط در کشورهای اروپایی و آمریکای لاتین انجام می‌شود. در ایران این عمل چند مرتبه انجام شده اما حتی همان چند مورد، انتقاد بسیاری از چشم‌پزشکان را در پی داشت در افراد سالم انجام این عمل عاقلانه نیست.
                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :