موضوعات ‌مرتبط: اجتماعی علم و دانش

a/159863 :کد

تحلیل ایران گزارش می‌دهد ؛

تحقق اسناد راهبردی، نقشه راه فضای مجازی کشور است

  شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ — ۲۰:۳۳
تعداد بازدید : ۷۰   
 تحلیل ایران -تحقق اسناد راهبردی، نقشه راه فضای مجازی کشور است

سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی گفت تحقق اسناد راهبردی فضای مجازی در واقع نقشه راه آینده کشور در حوزه فضای مجازی خواهد بود و از این حیث، اهمیت بالایی برای کشور دارد.

به گزارش تحلیل ایران حسین دلیریان سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به آغاز بررسی اسناد راهبردی فضای مجازی کشور در گفتگو با تحلیل ایران ، گفت: کمیسیون عالی تنظیم مقررات کشور در دوره جدید فعالیت‌ها، عزم جدی و همکاری تنگاتنگی با نهادهای مرتبط با موضوع سند راهبردی فضای مجازی کشور داشته و مرتبا موضوع را از دستگاه‌های مختلف پیگیری می کند.

وی افزود: در همین زمینه، نامه های متعددی برای تکمیل فرآیندهای قانونی جهت رسیدن به یک سند مدون و منسجم خطاب به دستگاه‌های متولی و همکار ارسال شده تا پیش نویس اولیه اسناد راهبردی فضای مجازی کشور تهیه و در کمیسیون‌های مرتبط مورد بررسی قرار گرفته و نهایتا به صحن شورای عالی فضای مجازی ارسال شود. 

سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی تصریح کرد: سند راهبردی فضای مجازی کشور شامل 39 اقدام است و دستگاه‌های زیادی به عنوان متولی و همکار در به سرانجام رساندن این اقدامات، مسئولیت دارند و در حال حاضر بعد از سال 1401 پیش نویس اولین سند از مجموعه اسناد قید شده ذیل سند راهبردی در کمیسیون عالی تنظیم مقررات مطرح و مورد بررسی قرار گرفته است. 

دلیریان ادامه داد: مرکز ملی فضای مجازی مصمم است که این اسناد را تکمیل کرده و نهایتا به شورای عالی فضای مجازی ارائه کند چرا که تحقق این اسناد، در واقع نقشه راه آینده کشور در حوزه فضای مجازی خواهد بود و از این حیث، اهمیت بالایی برای کشور دارد. 

وی در پایان تاکید کرد: از سوی دیگر، بسیاری از خدمات جدید نیز نیازمند بستر لازم جهت ارائه به مردم هستند که این اسناد می تواند هم آن بسترها را ایجاد کند و هم از داده‌های مردم در حوزه های مختلف، حفاظت کند.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :