موضوعات ‌مرتبط: اجتماعی رفاه اجتماعی

a/159947 :کد

ساماندهی بافت فرسوده بازار تهران به کجا رسید؟

تحلیل ایران

  دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ — ۱۶:۱۱
تعداد بازدید : ۴۸   
 تحلیل ایران -ساماندهی بافت فرسوده بازار تهران به کجا رسید؟

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در بازار تهران برخی مشکلات سازمانی وجود دارد، به طور فرض سازمانی باید ملکی را اجاره بدهد یا متعلق به آن هست و برخی هم باید تخریب شوند.

به گزارش تحلیل ایران ، محمدحسن نامی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در گفت‌‌وگو با تحلیل ایران به آخرین وضعیت ساماندهی بافت فرسوده تهران اشاره و اظهار کرد: درباره موضوع بازار تهران، وزیر کشور بسیار حساس است، در بازار تهران برخی مشکلات سازمانی وجود دارد، به طور فرض سازمانی باید ملکی را اجاره بدهد یا متعلق به آن هست و برخی هم باید تخریب شوند.

وی با ارائه پیشنهادی برای ساماندهی بازار تهران، گفت: باید بازار تهران از حالت انباری خارج شود و به توزیع بپردازد. برخی از کالا‌ها هم هست که از شهرستان‌ها به بازار تهران منتقل می‌شوند، بهتر است سامانه‌ای آماده شود و در آن سامانه کالا‌ها تقسیم و به مراکز استان‌ها ارسال شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به برخی از تغییرات محیطی بازار تهران اشاره و عنوان کرد: ما نیازمند تغییرات محیطی در بازار تهران هستیم، مانند سیم‌های برق، لوله گاز و آب که باید ساماندهی شوند، برخی از ساختمان‌ها که متعلق به میراث فرهنگی هستند نیز باید تعیین تکلیف یا مقاوم‌سازی شوند و یا تخریب و نوسازی شوند.

 

سیلاب بازار تهران را با خود می‌برد!

نامی تصریح کرد: بازار تهران به لحاظ جغرافیایی در منطقه‌ای گود واقع شده است، اگر سیلابی هم بیاید همه بازار تهران را می‌گیرد به ویژه انبار‌های زیادی که اقلام بسیاری دارد از بین می‌برد.

وی ادامه داد: باید بازار تهران به شهرداری ویژه و کلانتری مجهز شود. موتور‌ها و باربران باید ساماندهی شوند، کار بسیاری صورت گرفته اما قابل قبول نیست.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در ادامه به ایمنی ساختمان‌های بلندمرتبه در برابر زلزله اشاره کرد و گفت: ساختمان‌های بنلد مرتبه به ساختمان‌هایی که ۸ طبقه هستند اطلاق می‌شوند، برخی از ساختمان‌های بلندمرتبه ایمنی لازم را در برابر زلزله‌ها دارند اما برخی‌ها این طور نیست و با یک دسته اقدامات مهندسی معماری می‌توانیم آن را مقاوم کنیم که می‌شود.

وی یادآور شد: برخی از ساختمان‌های بلندمرتبه ایمنی ندارند و به دنبال تخریب آن‌ها هستیم تا نوسازی شوند. کسانی که در آن اماکن زندگی می‌کنند باید هزینه‌ای به آن‌ها بدهیم یا اردوگاه آن‌ها را مستقر کنیم و برای ساختمان‌ها نیز تسهیلاتی کم بهره ارائه شود تا آن بنا‌ها ساخته شوند. در اصل باید ساخت وساز‌ها در روستا‌ها و شهر‌ها به گونه‌ای باشد که تا ۸ ریشتر بتوانند در برابر زلزله مقاومت کنند.

                               

  تحلیل ایران
  تحریریه تحلیل ایران
  آدرس ایمیل : info@tahlileiran.ir
  آدرس سایت/وبلاگ:
  از همین نویسنده :


  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :