موضوعات ‌مرتبط: سیاسی احزاب و تشکل ها

a/160048 :کد

تحلیل ایران گزارش می‌دهد ؛

پورمحمدی: نیازمندی‌های علمی و فناوری کشور را پنهانی وارد کردیم

  چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ — ۱۹:۳۵
تعداد بازدید : ۳۲   
 تحلیل ایران -پورمحمدی: نیازمندی‌های علمی و فناوری کشور را پنهانی وارد کردیم

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه زنده تلویزیونی «با مردم» گفت: بخش زیادی از نیازمندی‌های علمی و فناوری کشور را پنهانی وارد کشور کردیم.

به گزارش تحلیل ایران ، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، عصر چهارشنبه -۲۳ خرداد ماه- همزمان با سومین روز تبلیغات انتخاباتی نامزدها، در برنامه زنده تلویزیونی «با مردم» اظهار داشت: متولد سال ۱۳۳۸ هستم، در ۱۲ سالگی درس طلبگی را شروع کردم؛ در مدرسه حقانی تحت سرپرستی شهید آیت الله قدوسی و با مدیریت و اشراف آیت الله شهید بهشتی دروس جدید از زبان، جامعه شناسی، اقتصاد روانشناسی می خواندیم.

 

زمستان ۱۳۵۸ دادستان انقلاب در مسجد سلیمان شدم

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: آن زمان مکاتب فلسفی به زبان اصلی در مدرسه ما تدریس می‌شد، طلبه‌ها همه سیاسی بودند به مسایل اجتماعی علاقه داشتم؛ از همان ابتدا به مسایل اجتماعی سیاسی آشنا بودم؛ ۱۱ سال داشتم که با یکی از دوستان بزرگوار به دیدن آیت الله خامنه‌ای در روستای اخلمد مشهد مخفی بودند و ترجمه کتاب صلح امام حسن (ع) را انجام می‌دادند رفتم و با ایشان آشنا شدم این آشنایی بعد از طلبگی من به دوره‌های مختلف در تبعید و دیدگاه‌های ایشان افزایش یافت. دوبار به ایرانشهر به زیارت ایشان رفتم.

 

پورمحمدی ادامه داد: آن روزها بسیار پرخاطره می‌گذشت تا اینکه شهید آیت الله قدوسی به عنوان داستان کل انقلاب منصوب شده بودند اواخر تابستان از من دعوت کردند که در خدمت ایشان در دادستانی کل فعالیت کنم، چند ماموریت مهم در استان‌ها داشتم؛ اوایل زمستان ۱۳۵۸ به عنوان دادستان انقلاب در مسجد سلیمان انتخاب شدم و در خرداد ۶۰ دادستان انقلاب شدم و بعد از آن در خرداد ۶۱ به عنوان دادستان مشهد و سپس دادستان کل خراسان انتخاب شدم.

 

۴۵ دقیقه گزارش و صدور فرمان ۸ ماده ای امام (ره)

پورمحمدی گفت: بعد از آن، ماموریت بزرگ در تهران را به من سپردند به عنوان بازپرس ویژه به پرونده رسیدگی کردم، پرونده حساس بود که خدمت حضرت امام (ره) رسیدیم، بیش از ۴۵ دقیقه گزارش ارئه دادیم، جلسه ای که طولانی‌ترین جلسه کاری و خصوصی ایشان شناخته شد، توضیحات زیادی از وضعیت رسیدگی قضایی وضع متهمین و پیگیری ها کنترل‌ها و شنودها دادیم، امام راحل خیلی متاثر شدند به مرحوم حاج احمد آقا فرمودند که به من یادآوری کن که چیزی بنویسم که دو سه روز منجر به فرمان هشت ماده ای شد.

 

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: من از مردم عزیز می خواهم به سایت و اینترنت و سایت ها مراجعه کنند که فرمان هشت ماده ای مهم امام (ره) چه بود؛ مهمترین مساله آن دفاع از حقوق متهمین بود، آن مساله عمومی در این پیام و دفاع از حقوق شهروندی را ببینند؛ در سال ۱۳۶۱ امام (ره) بعد از جنایت و فشار دشمنان بعثی به فکر حقوق مردم، بخصوص حقوق زندانیان و متهمین بود این هم دوران فعالیت قضایی من در استان خراسان بود.

 

وی توضیح داد: سال ۱۳۶۶ به عنوان معاون ضد جاسوسی وزارت اطلاعات انتخاب شدم، دو سال پیوسته در استان‌های غربی بودم تعداد زیادی جاسوس های عراقی را شناسایی و ضربه‌های زیادی به دشمن زدیم پیوسته هم با نظامیان در تبادل اطلاعات بودیم؛ اما با یک موضوع ویژه مواجه شدم و آن پرونده جنایتکاران منافقین بود.

 

منافقین بیشترین جنایت را کردند و می‌گفتند ما یک ملت هستیم

پورمحمدی گفت: باور نمی کردم شما هم باور نمی‌کنید چگونه یک عده‌ای بیشترین جنایت را علیه ملت‌شان به کمک دشمن این ملت که در حال جنگ با ما بود انجام بدهد و بگویند «ما هم یک ملت هستیم» ؛ ما سال آخر جنگ عملیات ممتدی که آخرین آن فروغ جاوید (مرصاد) است که می خواستند تهران را فتح کنند و به قول خودشان و در طراحی هایشان می گفتند قرار بود یک میلیون تن را قتل عام کنند و بر کشور مسلط بشوند، خیلی از زندانیان به کمکشان بیایند. نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: در آن سال به اعتراف خودشان دو هزار و ۳۰۰ سرباز افسر و بسیجی را در جبهه اسیر گرفتند در اردوگاه‌های مستقل خودشان بردند در جمع آماری که اخیرا انجام دادیم به اعتراف خود این سازمان که تمام بیانیه های صادر شده اطلاعات ما متقن و دقیق است نزدیک به ۷۸هزار رزمنده جوان بسیجی، سپاهی، ارتشی و مردمی توسط این سازمان جنایتکار یا کشته یا زخمی شدند.

 

وی گفت: آمریکایی‌ها عملیات جاسوسی و جمع آوری اطلاعات و آمادگی عملیاتی را در ایران ترتیب داده بودند، بیش از ۳۰ نفر را در نیروهای مسلح و وزارت خارجه، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و برخی مراکز مهم دیگر بودند، پس از ۲۰ سال آمریکایی اعتراف کردند.

 

مسئول پیگیری آزادی اسرا دوران دفاع مقدس بودم

پورمحمدی بیان کرد: در دوره ریاست جمهوری آیت الله هاشمی رفسنجانی ابتدا معاون بررسی های استراتژیک امنیت ملی شدم البته بیشتر کار تحلیل‌گری می‌کردیم یک سال به این صورت گذشت، پس از آن رئیس اطلاعات خارجی و جانشین وزیر اطلاعات شدم، فکر می کنم سال ۷۴ بود صدام نامه به رئیس جمهور وقت ( آیت الله هاشمی) نوشت که قطعنامه ای را که پاره کردیم دوباره اجرا خواهیم کرد، روابط اطلاعات ما برای آزادی اسرا آغاز شد و من مسئول پیگیری آزادی اسرا دوران دفاع مقدس بودم.

 

گام‌های اوایل انقلاب به قدرت فناوری کشور منجر شده است

پورمحمدی اظهار داشت: خدا توفیق داد بخش زیادی از نیازمندی‌های علمی و فناوری کشور که تحریم بود و اجازه نمی‌دادند از طرق پنهان به کشور وارد کردیم. امروز خوشحالیم که آن گام‌ها به قدرت و توانمندی علمی و فناوری کشور منجر شده است.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :