موضوعات ‌مرتبط: سیاسی بین الملل

a/160051 :کد

تحلیل ایران گزارش می‌دهد ؛

در آتش سوختن ۳۰ هزار متر مربع در شمال اراضی اشغالی در موشک‌باران

  چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ — ۲۳:۰۸
تعداد بازدید : ۵۵   
 تحلیل ایران -در آتش سوختن ۳۰ هزار متر مربع در شمال اراضی اشغالی در موشک‌باران

رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند در نتیجه شلیک حدود ۲۱۵ راکت و موشک از سوی حزب الله، حدود ۳۰ هزار متر مربع در شمال اراضی اشغالی دچار آتش‌سوزی شدند.

به گزارش تحلیل ایران ؛ روزنامه عبری‌زبان یدیعوت آحارونوت اعلام کرد در نتیجه موشک‌باران امروز حزب‌الله از جنوب لبنان حدود 30 هزار متر در شمال اسرائیل دچار آتش‌سوزی و حریق شد.

شبکه 14 اسرائیل اعلام کرد همه راکت‌ها و موشک‌هایی که حزب الله لبنان از صبح امروز به سمت شمال اراضی اشغالی شلیک کرده، مستقیما به اهداف خود اصابت کردند.

در همین رابطه، «تامیر مورگ»، خبرنگار شبکه 14 اسرائیل تصریح کرد: هر کس گمان می‌کند دبیرکل حزب‌الله فلان خانه یا مرکز نظامی را هدف قرار می‌دهد، در بطن موضوع حضور ندارد، هدف نصرالله تخلیه مناطق شمالی از شهرک‌نشینان و سپس تمام اسرائیل است.

در پی موشک‌باران شدید امروز به سمت شمال اراضی اشغالی، «یائیر الکایم»، فرمانده آتش نشانی شمال اسرائیل گفت: آتش گسترش یافته و شهرک‌ها و تاسیسات استراتژیک را در معرض «خطر» قرار داده است.

الکایم افزود: تیم‌های متعددی از جمله نیروهای کمکی از ایستگاه‌های منطقه شمال و همچنین «منطقه‌های ساحلی، مرکزی و دان» به محل حادثه اعزام شدند.

وی همچنین با اشاره به اینکه تیم‌ها برای انجام عملیات اطفای نهایی و کنترل کامل آتش‌سوزی تلاش می‌کنند، خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان تا ساعاتی دیگر در محل خواهند ماند تا تمامی نقاط آتش‌سوزی را از مهار کنند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی هم در این باره اعلام کرده است حدود 215 راکت و موشک امروز از لبنان به سمت شمال اسرائیل شلیک شده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کردند که از سال ۲۰۰۶ تاکنون، این نخستین بار است که راکت‌های حزب الله به منطقه طبریا در اراضی اشغالی اصابت کرده است.

این رسانه‌ها تصریح کردند صدای آژیرهای هشدار در بیش از 32 شهرک به صدا درآمد و صداهای انفجار به خوبی از طبریا، صفد، شهرک‌های الجلیل، حیفا، عکا و هکریوت و مناطق دیگر شنیده شد.

این حمله موشکی و راکتی گسترده حزب الله لبنان در واکنش به اقدام رژیم صهیونیستی در ترور «طالب سامی عبدالله» معروف به «حاج ابوطالب» از فرماندهان ارشد این گروه مقاومت در منطقه جویا انجام شد.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :