موضوعات ‌مرتبط: فناوری فناوری های نوین

a/160078 :کد

تحلیل ایران گزارش می‌دهد ؛

انجام اولین عمل جراحی مغز کودک با ربات

  پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ — ۱۴:۱۶
تعداد بازدید : ۵۳   
 تحلیل ایران -انجام اولین عمل جراحی مغز کودک با ربات

اولین عمل جراحی مغز کودکان با استفاده از ربات روی دختری در اوکلاهما انجام شد.

به گزارش تحلیل ایران  به نقل از اینترستینگ‌انجینیرینگ، یک دختر 8 ساله از اوکلاهاما اولین بیمار کودک جهان است که تحت تحریک عمقی مغز رباتیک (DBS) قرار گرفته است.

این روش پیشگامانه نه تنها نقطه عطف قابل توجهی در جراحی مغز و اعصاب کودکان است، بلکه نویدبخش درمان های آینده اختلالات عصبی شدید در کودکان است.

تحریک عمقی مغز یک روش جراحی پیچیده است که در آن یک یا چند سیم کوچک، به نام الکترود، در نواحی خاصی از مغز کاشته می‌شود. این الکترودها به یک محرک عصبی، دستگاه کوچکی که در قسمت بالایی قفسه سینه کاشته می شود، متصل می‌شوند.

محرک عصبی، تکانه‌های الکتریکی را به مغز می‌فرستد که به تنظیم سیگنال‌های غیرطبیعی که باعث بیماری‌هایی مانند بیماری پارکینسون، صرع و سندروم تورِت می‌شوند، کمک می‌کند.

روش تحریک عمقی مغز با قطع این سیگنال های نامنظم، می تواند علائمی مانند لرزش و حرکات غیر ارادی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و در نتیجه کیفیت زندگی بیمار را افزایش دهد.

استفاده از ربات در تحریک عمقی مغز اقدامی رو به جلو برای درمان بیماران است و کودک مورد جراحی قرار گرفته شده بهبود قابل توجهی را نشان داد. او می‌توانست دست‌هایش را پایین بیاورد و رها کند، حرکتی که قبل از جراحی قادر به انجام آن نبود. این بهبود فراتر از حرکات فیزیکی بود، گفتار او نیز نشانه هایی از تقویت را نشان داد.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :