موضوعات ‌مرتبط: اجتماعی سبک زندگی

a/160248 :کد

تحلیل ایران گزارش می‌دهد ؛

صحبت‌‌های کاندیداها به گوش ناشنوایان هم خواهد رسید!

  یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ — ۲۳:۲۹
تعداد بازدید : ۴۸   
 تحلیل ایران -صحبت‌‌های کاندیداها به گوش ناشنوایان هم خواهد رسید!

درحالی که ۷ درصد از جمعیت ایران ناشنوا هستند ستاد انتخابات سیما در چهاردهمین دوره انتخابات برای ناشنوایان شرایط ویژه‌ای فراهم کرده است.

به گزارش تحلیل ایران «پدرم برنامه‌های تلویزیون را دوست دارد، چون ناشنواست مدام از ما می‌خواهد که برایش به زبان اشاره بگوییم که چه می‌گویند اما بعد از چند دقیقه کلافه می‌شود و کلا از دیدن تلویزیون ناامید می‌شود.» این بخشی از صحبت‌های فرزند یکی از ناشنوایان کشور است. 

درحالی که ناشنوایان از دیدن اکثر برنامه‌های تلویزیونی ناامید هستند، در ادامه مناسب‌سازی برنامه‌های تلویزیونی برای ناشنوایان ستاد انتخابات سیما امروز 27 خرداد اعلام کرده است که «مناظره‌های تلویزیونی نامزدهای ریاست جمهوری با رابط ناشنوایان به صورت زنده از شبکه سلامت سیما نیز پخش می‌شود.»

خردادماه سال 1400 و در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با درخواست مکرر ناشنوایان و کم‌شنوایان از صداوسیما، برنامه‌های مناظره های انتخاباتی ریاست جمهوری در شبکه سلامت برای افراد دارای معلولیت ناشنوایی مناسب‌سازی شد.

به گفته مدیرکل معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی به طور کلی ۳۸۹ هزار و ۸۷۶ فرد مبتلا به انواع معلولیت شنوایی تحت پوشش بهزیستی هستند. تقریبا معادل دو برابر رای یکی از نامزدها در دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری. 

اگرچه آمار دقیقی از ناشنوایان واجد شرایط سنی ر‌ای‌دهی در دسترس نیست اما انجام اقداماتی چون مناسب‌سازی محل اخذ رای و برنامه‌ها و مناظرات نامزدها می‌تواند زمینه شناخت بیشتر و مشارکت بالاتر را از سوی جامعه ناشنوایان فراهم کند.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :