موضوعات ‌مرتبط: سیاسی انتخابات

a/160337 :کد

قانون اقدام راهبردی مانع احیای برجام نشده است

قالیباف: قانون اقدام راهبردی مانع احیای برجام نشده است

  چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ — ۰۵:۳۹
تعداد بازدید : ۶۹   
 تحلیل ایران -قالیباف: قانون اقدام راهبردی مانع احیای برجام نشده است

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: مذاکراتی در حوزه هسته‌ای انجام می‌شود که برای رفع تحریم است. آنان برجام را برهم زدند و قانون اقدام راهبردی مجلس که گفته شده است که مانع احیای برجام شده است، درست نیست.

به گزارش تحلیل ایران به نقل از تسنیم، محمدباقر قالیباف نامزد چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، در آخرین برنامه تلویزیونی خود، اظهار داشت: یکی از بخش های مهم ما کشاورزی است و به صورت مستقیم حدود 4 میلیون شغل در این بخش اشتغال داریم و در غیر مستقیم که طبیعتاً خیلی بیشتر است.

 

 

وی افزود: در حوزه امنیت غذایی نیز مخصوصا در کالاهای اساسی هم، کشاورزی بسیار بحث جدی و مهمی است. یعنی خودکفایی در بعضی از اقلام ضرورت هر کشوری است. یکی از چالش‌های جدی و اساسی و در حقیقت طولانی مدت که یک زخم کهنه ای شده است مثلا یک سال پیاز گران می شود یا سال دیگر سیب زمینی گران می شود که متاسفانه این اشکال وجود دارد که نشان دهنده آن است که ما یک برنامه ریزی دقیقی در این حوزه نداریم.

 

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما شاید نسبت به خیلی از کشورهای دیگر که در حوزه فناوری‌ها و تکنولوژی پیشرفته هستند در برداشت محصولات در هکتار اشکالات قابل توجهی داریم. مثلا در مصرف آب و صرفه‌جویی آب ما بخش قابل توجه هنوز به صورت سنتی غرقابی هستیم. حتی در بحث‌های تکنولوژی هم بارانی هستیم و در جاهایی قطره ای هستیم که هر یک از این موارد در دنیا منسوخ شده است.

 

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: قیمت تمام شده یک محصول زمانی که به دست مردم می‌رسد بسیار بیشتر از آن پولی است که به تولیدکننده یا همان کشاورز داده می‌شود و 70 درصد قیمت محصولات کشاورزی بعضاً در این میان و به واسطه‌ها داده می‌شود.

 

قالیباف ادامه داد: ما ثبات در تصمیم گیری در حوزه کشاورزی نداریم. برنامه ریزی دقیق و مطمئن در حوزه کشاورزی نمی‌شود و نوع مدیریت ما در این کار به گونه‌ای بوده است که نتوانستیم بر مشکلات این حوزه فائق بیاییم.

 

وی تصریح کرد: خروج از کشاورزی سنتی در برنامه هفتم توسعه دیده شده است. یکی از مشکلات مهم حوزه کشاورزی واردات بی رویه است که در برنج و چای شاهد آن هستیم و باید برطرف شود. در قیمت گذاری محصولات کشاورزی هم باید اصلاحاتی انجام شود.

 

قالیباف ادامه داد: ما در بسیاری از دانه‌ها مثل ذرت و دانه‌های روغنی مشکلاتی داریم و بیشتر واردکننده هستیم و باید این مشکل رفع شود. اعتقاد ندارم که یک برنامه را دنبال کنیم تا سال آخر جواب دهد. باید برنامه هفتم توسعه دقیق اجرا شود و روند اجرای آن باید تداوم داشته باشد و به سال آخر موکول نشود.

 

نامزد انتخابات ریاست جمهوری درباره راهکار رفع تحریم، گفت: در میزگرد سیاسی به این موضوع اشاره کردم. موضوع سیاست خارجی بسیار مهم و از موضوعات اولویت دار دولت چهاردهم است. ما موضوع جدی داریم و درست است که یک بخش خنثی سازی تحریم‌ها را داریم که کار بلندمدت است اما باید رفع تحریم هم دنبال شود. پرونده‌های شانگهای و بریکس باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی افزود: مذاکراتی در حوزه هسته‌ای انجام می‌شود که برای رفع تحریم است. آنان برجام را برهم زدند و قانون اقدام راهبردی مجلس که گفته شده است که مانع احیای برجام شده است، درست نیست.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :