موضوعات ‌مرتبط: سیاسی مناظره انتخاباتی

a/160418 :کد

تحلیل ایران گزارش می‌دهد ؛

پزشکیان در مناظره: منابع دولت باید هدفمند تقسیم شود

  پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ — ۲۱:۲۸
تعداد بازدید : ۲۴   
 تحلیل ایران -پزشکیان در مناظره: منابع دولت باید هدفمند تقسیم شود

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه قدم اول برای حل مشکلات داشتن یک زبان و نگاه مشترک است، گفت: دولت منابعی را که تخصیص می‌دهد باید هدفمند باشد.

به گزارش تحلیل ایران ،‌ دومین مناظره انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، با حضور 6 نامزد انتخابات ریاست جمهوری و با موضوع «اقتصادی و سرفصل خدمات رسانی عدالت محور دولت» آغاز شد.

 

سوالات کارشناسان در بخش اول مناظره به شرح زیر است:

 

پرسش مردمی: برنامه شما برای منصفانه سازی یارانه سوخت چیست؟

 

مهدی امیدوار (سخنگوی اتاق اصناف ایران): امسال 450 هزار میلیارد به ارز 28500 تخصیص داده شده است، آیا این را بهتر است به ابتدای زنجیره تولید بدهیم یا دولت در قالب کالا برگ و کالا به مصرف کننده بدهد؟

 

پرسش مردمی: برنامه شما برای عادلانه کردن یارانه‌ها چیست؟

 

مرتضی بختیاری (رئیس کمیته امداد): با کمک مجلس در برنامه توسعه آمده است که در پایان برنامه فقط مطلق به صفر برسد، برنامه شما برای توانمندسازی افراد جامعه و بویژه نیازمندان برای گرفتار نشدن در تله فقر چیست؟

 

جلیل بشارتی (معاون اسبق مناطق محروم ریاست جمهوری): شهرهای بزرگ در حال گسترش زیاد است؛ الان 30 درصد روستا و 70 درصد شهرها هستند. برنامه شما برای گسترش عادلانه این مسئله چیست؟

 

مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخش اول دومین مناظره تلویزیونی گفت: ما در قدم اول باید بدانیم کجا هستیم. آنچه که آمارها نشان می‌دهد این است که اختلاف مصرف دهک‌های پایین و دهک‌های بالا در رابطه با بنزین وحشتناک است. به کسانی که بیشترین پول را دارند بیشترین امکانات را می‌دهیم و برعکس به کسانی که کمترین پول را دارند، کمترین امکانات داده می‌شود. بنابراین ما اول باید بدانیم که کجا هستیم تا ببینیم چطور عمل کنیم. 

 

وی افزود: اینکه ما بخواهیم این بی‌عدالتی را اصلاح کنیم باید ببینیم کجا را نگاه می‌کنیم. آمار و ارقام کاملا گویا است که کجاییم. قدم اول برای حل مشکلات داشتن یک زبان و نگاه مشترک است. دولت منابعی را که تخصیص می‌دهد باید هدفمند باشد. این مسئله چه در رابطه با بنزین و یارانه و چه در مسائل دیگر صدق می‌کند.

 

 

 

پزشکیان گفت: بانکها 55 درصد تسهیلات خود را به تهران می‌دهند و مابقی را به سایر شهرهای کشور که این مسئله موجب آن می‌شود که بیشتر توسعه در تهران و اطراف آن صورت گیرد. جمعیت زیر خط فقط ما در سالهای متمادی بدتر شده است و بهتر نشده است. وضعیت استانهای ما هم اینطور است؛ مرزها و حاشیه ها وضعشان به شدت خراب است.

 

کاندیدای انتخابات ریاست‌‌جمهوری خاطرنشان کرد: تئوری خیلی ساده است ولی این‌ها واقعیتی است که در طول زمان اتفاق افتاده است و آمار و ارقام کاملا گویاست که کجاییم. متاسفانه اختلافات باعث می شود که به هدف نرسیم. باید اختلافات را کنار بگذاریم.

 

وی افزود: دولت منابعی که تقسیم می‌کند باید هدفمند باشد و اگر بخواهد قیمتها درست شود باید زیرساخت‌ها و حمل و نقل درست شود. ما می‌توانیم با هماهنگی کارشناسان و مدیران و مردم نسخه‌ای را بنویسیم که قابل اجرا باشد وگرنه یک قسمتی را درست می‌کنیم و بقیه جاها را تخریب. البته نسخه‌ای که باید داد به این سادگی نیست ولی باید یارانه‌ها را هدفمند کرد و به دهکهای پایین داد و نگذاشت دهکهای بالا منتفع شوند. 

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :