موضوعات ‌مرتبط: سیاسی انتخابات

a/160422 :کد

تحلیل ایران گزارش می‌دهد ؛

پورمحمدی در مناظره:یارانه موجب آسایش طبقات محروم نشده است

  پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ — ۲۲:۰۳
تعداد بازدید : ۲۳   
 تحلیل ایران -پورمحمدی در مناظره:یارانه موجب آسایش طبقات محروم نشده است

نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست‌ جمهوری با تاکید بر اینکه یارانه‌ها را جوری تقسیم کنیم که عدالت رعایت شود، گفت: یارانه موجب آسایش طبقات محروم نشده است.

 

 

 

به گزارش تحلیل ایران ، دومین مناظره چهاردهمین انتخابات ریاست جمهور امشب 31 خرداد ماه با حضور 6 نامزد ریاست جمهوری قاضی‌زاده هاشمی، پورمحمدی، پزشکیان، قالیباف، زاکانی و جلیلی برگزار شد.

 

در ابتدای این برنامه سوالات کارشناسان برای بخش اول مناظره دوم نامزدهای ریاست‌جمهوری با عنوان «خدمات عدالت محور دولت» به شرح ذیل بیان شد:

 

مهدی امیدوار: امسال 450 هزار میلیارد به ارز 28500 تخصیص داده شده است، آیا این را بهتر است به ابتدای زنجیره تولید بدهیم یا دولت در قالب کالا برگ و کالا به مصرف کننده بدهد؟

 

مردمی: برنامه شما برای عادلانه کردن یارانه‌ها چیست؟

 

مرتضی بختیاری: با کمک مجلس در برنامه توسعه آمده است که در پایان برنامه فقط مطلق به صفر برسد، برنامه شما برای توانمندسازی افراد جامعه و بویژه نیازمندان برای گرفتار نشدن در تله فقر چیست؟

 

بشارتی: شهرهای بزرگ در حال گسترش زیاد است؛ الان سی درصد روستا و 70 درصد شهرها هستند. برنامه شما برای گسترش عادلانه این مسئله چیست؟

 

مصطفی پورمحمدی؛ نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست‌ جمهوری گفت: بحث خدمات‌رسانی عدالت محور یک مسئله اساسی برای دولت‌ها به ویژه در دو دهه اخیر است. ما یارانه‌ها را باید طوری توزیع کنیم که عدالت رعایت شود. این حجم توزیع یارانه‌ها موجب آسایش طبقات محروم نشد! و مشکلات اقتصادی زیادتر شد.

 

وی ادامه داد: عدالت نیز به شیوه مطلوب رعایت نشد و سبب کم شدن دهک‌های متوسط و گسترش دهک‌های فقیر بود. توسعه هدفمندی یارانه با تحریم‌ها همراه شد و تحریم‌ها که در 18 سال پیش انجام شد اهمیتی به آن ندادیم و آن زمانی که باید کنترل می‌کردیم، نکردیم. داستان نقل و انتقال مالی همچون FATF در اواخر دولت احمدی‌نژاد این موضوع مطرح شد و بعضی از دوستان این جلسه نامه آن را نوشتند.

 

 

 

پورمحمدی اضافه کرد: یک بخش جدی نبود منابع است. در داخل قرار بود که خنثی سازی کنیم. در اوایل دولت یازدهم به آقای روحانی گفتم که من در دولت قبل بودم و بحث هدفمندی یارانه و تحریم جدی است و یارانه‌ها هدفمند نیست و کل منابع ما را می‌بلعد.

 

نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست‌ جمهوری گفت: دوستانی که اینجا هستند یا به تحریم بی توجه بودند یا برای خنثی‌سازی داخلی که اقتصاد مقاومت رهبری را فرمودند بگویند چه اقداماتی انجام شد؟ چه برخوردی انجام شد؟ 8 روز تبلیغات شروع شده است حس و اعتماد جدی در جامعه وجود ندارد!

 

وی اضافه کرد: ما باید به اعتمادسازی و پیشینه خود بازگردیم که با صداقت چه کردیم؟!

 

زمانی که بحث برجام شد شیپور پیروزی زدید!

 

پورمحمدی در بخش دوم سخنانش گفت: در این آمارها بیان مشکلات به صورت پیوسته گفته شده است و راه‌حل‌ها نیز گفته شده اماواقعیت این است که نمودارها منفی بوده و در همه دوره‌ها نقدینگی و تورم و خط فقر بیشتر شده و دهک‌ها بهم می‌ریزد و فاصله فقیر و غنی بیشتر می‌شود.

 

وی با طرح این پرسش که چرا به علت‌ها نمی‌پردازیم؟ ادامه داد: چرا با سکوت و پاک کردن صورت مسئله فکر می‌کنیم میتوانیم از مشکلات عبور کنیم؟ رهبری مسئله تحریم‌ها را به صورت جدی می‌گوید و راهکارهای روابط بین الملل و چالش‌های داخلی و یارانه سوخت 120 میلیارد دلاری را باید توجه کنیم.

 

نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست‌ جمهوری تصریح کرد: روسای همین جلسه به بخشی از مسائل مهم کشور نمی‌پردازند و نمی‌خواهند پاسخگو باشند؟ با برادر عزیز آقای جلیلی یک زمانی در شورای عالی امنیت بحث FATF صحبت کردم و گفتم بحران تبادل مالی داریم و اگر برجام هم نباشد ما را گرفتار خواهد کرد.

 

 

پورمحمدی گفت: ایشان در پایان جلسه گفتند اگر تو مسئول باشی من می‌پذیرم ولی آقایان را قبول ندارم!‌ من گفتم آقا اصل مسئله را بپذیرید امروز 8 سال از آن موقعیت گذشته و به اقتصاد فشار آمده است. آقای پزشکیان که در ستادهای ایشان افراد در نوبت پست گرفتن قرار دارند! زمانی که بحث برجام شد شیپور پیروزی زدید! من که نسبت به برجام موضعم روشن است.

 

نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست‌ جمهوری اضافه کرد: آقایان 100 درصدی کردند و گفتند همه مشکلات حل خواهد شد و بعد از فرصت خنثی سازی باید در آن دولت استفاده کافی می‌شد که نشد! امروز همه آن آدمها قرار است دولت را اداره کنند! آیا می‌توانند اداره کنند؟

 

وی خطاب به قالیباف تاکید کرد: آقای قالیباف 4 سال رئیس مجلس بودید شما باید 4 سال کار می‌کردید؛ 25 موضوع مهم در این برنامه تا یکسال دیگر تا تصویب معلق است.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :