موضوعات ‌مرتبط: سیاسی مناظره انتخاباتی

a/160452 :کد

تحلیل ایران گزارش می‌دهد ؛

سومین مناظره پزشکیان آغاز شد

  جمعه ۰۱ تیر ۱۴۰۳ — ۲۰:۵۴
تعداد بازدید : ۲۸   
 تحلیل ایران -سومین مناظره پزشکیان آغاز شد

سومین مناظره مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با موضوع «فرهنگی - اجتماعی» در رسانه ملی دقایقی قبل آغاز شد.

به گزارش تحلیل ایران ، سومین مناظره مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با موضوع «فرهنگی - اجتماعی» در رسانه ملی دقایقی قبل آغاز شد.

پزشکیان در بخش ابتدایی این مناظره خاطرنشان کرد: این گونه که ما می‌گوییم باید وضع زنان خیلی خوب می‌شد اما نمی‌دانم چگونه شده است که اوضاع زن و دختر در جامعه به این شکل درآمده است.

وی افزود: قدم اول از مدرسه و مهد کودک شروع می‌شود و ما باید ابتدا از آنجا شروع کنیم در حقیقت نگاه برابر را از آنجا آموزش بدهیم، تمام این سوال‌هایی که شما اینجا کردید ریشه آن در مدرسه است و ما آموزش اگر بدهیم این تنش‌ها و مشکلات اجتماعی به وجود نمی‌آید.

وی در ادامه گفت: من در زندگی خودم با همسرم که بودیم بالاخره گاهی اوقات هم ایشان درس می‌خواندند و هم بنده، یک روز ایشان ‌کشیک می‌دادند و بچه‌ها را نگه می‌داشتند و یک روز من بچه‌ها را نگه می‌داشتیم.

پزشکیان تصریح کرد: با هم آمدیم بالا و با هم می‌توانستیم کارهایمان را انجام بدهیم و از اول هم این نگاه بود اما وقتی که آدم در خیابان‌ها برخوردهایی که با دختران و زنان اتفاق می‌افتد می‌بینیم و وقتی هم که آدم اعتراض می‌کند گاهاً می‌بینیم یک پرونده‌هایی هم درست می‌کنند؛ واقعیت قضیه این است که این بچه‌ها و این دختران را ما خودمان تربیت کردیم.

وی در ادامه گفت: این دختران را که بیگانگان که تربیت نکرده‌اند به جای اینکه خودمان را نقد کنیم که چرا این اتفاق افتاده است در بیرون برخوردهایی با دختران مردم می‌کنیم که وقتی انسان نگاه می‌کند نمی‌تواند بپذیرد که چنین برخوردهایی صورت می‌گیرد.

وی افزود: اگر بخواهیم مشکل حل بشود باید برگردیم و ببینیم که ما چه کردیم که این اتفاقات افتاده است، ما می‌گوییم لایحه تامین امنیت زنان در مجلس خیلی وقت است که مانده است و خشونت را نتوانسته‌ایم حل کنیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما باید حداقل صدایمان بلند بشود که چرا این برخوردها با زنان صورت می‌گیرد، آیاتی که در اول خواندند خداوند به رسولش می‌گوید اگر با مردم رفتار خشنی داشتی کسی دور تو جمع نمی‌شد.

وی افزود: خداوند به رسولش در ادامه می گوید؛ اگر با اخلاق بد با مردم رفتار می‌کردی کسی دور تو جمع نمی‌شد، برخورد ما در جامعه با این قشر اخلاقی نیست و در تئوری هم هرچه بگوییم در عمل آنی نیست که باید بشود.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :