موضوعات ‌مرتبط: سیاسی مناظره انتخاباتی

a/160455 :کد

تحلیل ایران گزارش می‌دهد ؛

پورمحمدی در مناظره: امام(ره) با حضور زنان صفحۀ جدیدی را رقم زدند

  جمعه ۰۱ تیر ۱۴۰۳ — ۲۱:۰۴
تعداد بازدید : ۲۵   
 تحلیل ایران -پورمحمدی در مناظره: امام(ره) با حضور زنان صفحۀ جدیدی را رقم زدند

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: امام(ره) با حضور زنان صفحۀ جدیدی را رقم زدند و انقلاب و جنگ را با حضور زنان به پیروزی رساندند.

به گزارش تحلیل ایران ، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در سومین مناظره انتخاباتی در سخنانی با اشاره به سبک زندگی و برنامه‌اش در دولت احتمالی، گفت: امام خمینی رحمت‌الله علیه صفحه جدیدی را در تاریخ ایران با حضور زنان رقم زدند، امام(ره) زنان را در همه عرصه‌های اجتماعی به‌صورت فعال وارد کرد؛ امام انقلاب را با زنان پیروز کرد و انقلاب و جنگ را با حضور زنان سامان داد.

وی افزود: سه نگاه دررابطه‌با زنان مطرح بوده و هست، یکی حضور ابزاری و نمایشی برای جذابیت، لجام‌گسیخته و با بی‌بندوباری که طبعاً ملت ایران و به‌خصوص زنان ما آن را نمی‌پذیرند و آن را طرد کرده‌اند و یکی هم حضور حداقلی و به‌ضرورت و به اضطرار که به هر بهانه و فرصتی بشود زنان را از حضور اجتماعی فعال و تأثیرگذار از این فرصت‌ها کنار گذاشت که از آن استفاده شده و می‌شود و یکی هم حضور جدی و تأثیرگذار، باوقار و با حفظ شئونات و سبک زندگی و تراز اسلام و نظام اسلامی.

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه داد: در جمهوری اسلامی خوشبختانه زنان پیشرفت بسیار زیادی داشته‌اند، اما آیا به جایگاه واقعی خودشان رسیده‌اند؟

پورمحمدی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی می‌خواهد برای همه جامعه ما تصمیم بگیرد، نیمی از جامعه ما زنان هستند، آیا سهمشان در مجلس ۱۴، ۱۵ نفر است؟ آیا می‌شود برای این همه زن فرهیخته، شایسته، صاحب‌نظر، فعال و مبتکر، خودشان برای خودشان تصمیم نگیرند؟!، معلوم است که جایگاه واقعی آنها را در نظر نگرفته‌ایم.

وی اظهار کرد: هنوز به زنان اعتماد نداریم و آنها را باور نکرده‌ایم، آیا می‌خواهیم آنها ما را باور کنند و سبک زندگی که ما می‌پسندیم و به مصلحت می‌دانیم را آنها از ما بپذیرند و به حوزه‌های دیگر سوق پیدا نکنند؟

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اضافه کرد: متأسفانه الان دیگران کعبه آرزوهای جوانان ما را در «هالیوود»، «بالیوود» و «نتفلیکس» تعیین می‌کنند. آیا برنامه‌ای در نظر نداریم؟ آیا سبک زندگی جوانان ما را آنها باید تعیین کنند و آن را به جوانان ما تحمیل کنند؟

پورمحمدی ادامه داد: فرهنگ، زبان عقلانیت، عاطفه و رضایت و انتخاب است، اما عده‌ای به‌جای زبان اعتماد و رضایت را با زبان تهدید و باتوم اشتباه گرفته‌اند. اگر زبان فرهنگ خودش را با زبان باتوم عوض کند، پاسخ آن فحش و ناسزا و درشت‌گویی است.

پوی با بیان اینکه زن لطیف است و نمی‌شود با خشونت با او رفتار کرد، گفت: آن‌طور که شهید سلیمانی گفت این دختران و پسران فرزندان ما هستند، منِ پورمحمدی هم که در دوره‌ای ناچار بودم در سخت‌ترین مسئولیت‌های خشن و سخت اقدام کنم، همان روز و امروز می‌گویم که باید با جوانان و دخترانمان رحما باشیم، باید در برابر آنها ذلیل و خاکسار باشیم، چنان‌که برادر عزیزم شهید رئیسی این چنین با مردم عمل کرد و پاسخ شایسته را دریافت کرد، درود بر او.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :