موضوعات ‌مرتبط: سیاسی انتخابات

a/160627 :کد

تحلیل ایران گزارش می‌دهد ؛

قالیباف: خنثی‌سازی تحریم‌ها را دنبال خواهیم کرد

  دوشنبه ۰۴ تیر ۱۴۰۳ — ۲۰:۵۷
تعداد بازدید : ۱۴   
 تحلیل ایران -قالیباف: خنثی‌سازی تحریم‌ها را دنبال خواهیم کرد

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: به طور روشن در حوزه مذاکره حتماً مذاکره می‌کنیم همانطور که شهید رئیسی ادامه مذاکرات را انجام داد.

به گزارش تحلیل ایران ، محمدباقر قالیباف کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در چهارمین مناظره انتخاباتی گفت:در سؤالاتی که مطرح شد بحث فرصت‌ها و تهدیدها است شهید سلیمانی رضوان‌الله تعالی علیه این بود و این‌گونه عمل می‌کرد فرصت‌های ما در دل تهدیدات است.تهدیدات هر چقدر هم بزرگ‌تر باشند فرصت‌های آن نیز بزرگ است.

وی افزود: در دولت چهاردهم اولویتم در سیاست خارجی دیپلماسی و سیاست‌هایی است که مصوبه نظام است و طبیعتاً دستگاه دیپلماسی ما باید این کار را انجام بدهد. تعداد قابل توجهی ده‌ها پرونده باز و نیمه باز داریم که بسته نشده یا اگر بسته نشده اجرا نشده است. 

قالیباف ادامه داد: اولویت اول‌مان این است که برویم به سمت آنکه پرونده‌ بازی را نداشته باشیم و آنها را پیگیری و حل و فصل کنیم. معتقدم مهمترین موضوعی که می‌تواند ما را موفق کند این است که بتوانیم یک اجماع ایجاد کنیم

وی گفت: در سطح ملی نیازمند یک اجماع و وحدت هستیم. لذا این اجماع ضرورت کار است به دلیل اینکه سیاست داخلی ما امتداد سیاست خارجی و بالعکس است.

قالیباف اظهار کرد: به طور روشن در حوزه مذاکره حتماً مذاکره می‌کنیم همانطور که شهید رئیسی ادامه مذاکرات را انجام داد. حتماً به توافق می‌رسیم. توافقی در چهارچوب قانون و سیاست‌های کلان در همین قانون راهبردی بند ششم آن را گفته است و باید آن را مبنای کار قرار بدهیم.

قالیباف تصریح کرد: هر توافقی که در آن انتفاع اقتصادی داشته باشد گام به گام در مقابل اقدام در مقابل اقدام انجام می‌دهیم و در کنار آن در حوزه داخل به خنثی سازی تحریم می‌پردازیم به آن پنج فوریتی اقتصادی که در جلسات پیش عرض کردم می‌پردازیم.

وی ادامه داد: نکته مهم اینجاست در این روزها این سوال مطرح شده است که این اولویت‌ها رو که بخواهیم دنبال کنیم باید اجماع و وحدت داشته باشیم آقای پزشکیان همیشه بر اجماع تاکید داشته‌اند ولی این روزها ما می‌بینیم که ستاد ایشان و مشاورانشان نکاتی را مطرح می‌کنند که احساس نگرانی داریم. یعنی نشان می‌دهند در گفته‌ها و میتینگ‌های سیاسی شان کمتر به اجماع و وحدت توجه می‌شود.

قالیباف بیان کرد: این موارد باعث می‌شود که تنش بین مردم ایجاد شود بین مجموعه دستگاه‌ها با هم و افراد با هم ما در اینجا وحدت می‌خواهیم ثمرش این تنش ها است که صدای مردم گم می‌شود حل مشکلات مردم به آن توجه نمی‌شود.

قالیباف اظهار کرد: در همین بحث قانون راهبردی با صراحت مشاور جناب آقای دکتر پزشکیان گفتن که ما این قانون را مانع رفع تحریم می‌دانیم خوب اگر مانع هست این قانون چگونه می‌خواهیم آن را دنبال کنید این در شرایطی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که این قانون مبنای کار است به هر حال این تضاد و دوگانه را چگونه می‌خواهید دنبال کنید اگر از همین الان این بحث‌ها مطرح بشود طبیعتاً برای آینده یک بهانه می‌شود که بگوییم باز نگذاشتند و نشد.

وی گفت: در موضوع واکسن هم در این روزها شنیده‌ام که گفته شده نگذاشتند واکسن وارد کنیم این موارد مردم را خسته می‌کند و دو مرتبه کشور را به دهه 90برمی‌گرداند. دهه ۹۰ دهه تلخی بود همه فرصت‌های اقتصادی را از دست دادیم.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :