موضوعات ‌مرتبط: اجتماعی فرهنگی

a/160647 :کد

غدیر حقیقتی برای همه زمان‌ها و مکان‌هاست

غدیر حقیقتی برای همه زمان‌ها و مکان‌هاست

  ﺳﻪشنبه ۰۵ تیر ۱۴۰۳ — ۱۱:۱۰
تعداد بازدید : ۲۳   
 تحلیل ایران -غدیر حقیقتی برای همه زمان‌ها و مکان‌هاست

سخنران حرم مطهر رضوی گفت: غدیر حقیقتی برای همه زمان‌ها و مکان‌هاست و این واقعه تاریخی، اختصاص به زمان و مکان خاصی ندارد.

به گزارش تحلیل ایران،به نقل از آستان نیوز، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سید جعفر علم‌الهدی در سلسله جشن‌های "شکوه ولایت" ویژه ایام دهه امامت و ولایت که با حضور جمعی از زائران و مجاوران در رواق بزرگ امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهارداشت: غدیر حقیقتی جاودانه برای تمام زمان‌ها و مکان‌هاست و این واقعهٔ تاریخی به هیچ دوره خاصی محدود نمی‌شود.

 

 وی در ادامه سخنان خود به حضور پیامبر اکرم (ص) در حوالی برکهٔ غدیر در گرمای سوزان حجةالوداع اشاره کرد و افزود: پیامبر (ص) در این مکان و طی سه روز، منتظر ماندند تا پیامی مهم را به مسلمانان ابلاغ کنند و آن پیام چیزی جز معرفی جانشین و وصی خود، حضرت علی (ع) نبود.

 

 حجت‌الاسلام علم‌الهدی با تاکید بر اینکه واقعه غدیر، رسالت نبوی را تکمیل کرد، گفت: این واقعه‌ی عظیم، تنها به آن برهه از تاریخ محدود نمی‌شود و طبق سفارش پیامبر (ص)، باید در هر عصر و زمانی برای مردم بازگو شود.

 

 

 

 این کارشناس حوزوی با اشاره به این که تداوم رسالت پیامبر (ص) در گرو وصایت امام علی (ع) است، تصریح کرد: کلید سعادت دنیا و آخرت در اطاعت و تبعیت از ولایت حضرت علی (ع) نهفته است، چرا که ایشان در روز غدیر توسط پیامبر اکرم (ص) به‌عنوان رهبر و امام جامعه اسلامی، معرفی شدند.

 

 وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر علت نام‌گذاری عید غدیر به‌عنوان عید الله‌اکبر، گفت: این نام‌گذاری به این دلیل است که پس از رحلت پیامبر (ص)، امام معصوم (ع) به‌عنوان تبیین‌کننده تمام معارف دینی، اعم از خداشناسی و آخرت‌شناسی و احکام و شرایع دین، برای مردم عمل خواهند کرد.

 

 

 

 حجت‌الاسلام علم‌الهدی در ادامه سخنان خود افزود: پیامبر اکرم (ص) در روز عید غدیر برای یاری‌کنندگان و رهروان راه ولایت دعا فرمودند و هر کس در مسیر ولایت گام بردارد، مشمول این دعای خیر خواهد شد.

 

 وی با بیان این که در دوران غیبت امام زمان (عج) وظیفه اداره امور جامعه اسلامی بر عهده ولی‌فقیه است، افزود: ولایت‌فقیه در امتداد غدیر قرار دارد و کسانی که از اوامر ولی‌فقیه اطاعت می‌کنند، مشمول دعای خیر پیامبر (ص) خواهند بود.

 

 لازم به ذکر است؛ در این مراسم، مولودی‌خوانی و مدیحه‌سرایی در وصف فضایل و مناقب امیرالمؤمنین (ع) توسط ستایشگران اهل‌بیت (ع) انجام شد.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :