موضوعات ‌مرتبط: سیاسی بین الملل

a/160714 :کد

خوشحالی اردوغان از به رسمیت شناخته شدن فلسطین توسط ارمنستان

رضا پیراسته

  چهارشنبه ۰۶ تیر ۱۴۰۳ — ۱۸:۳۲
تعداد بازدید : ۶۸   
 تحلیل ایران -خوشحالی اردوغان از به رسمیت شناخته شدن فلسطین توسط ارمنستان

رئیس جمهور ترکیه روز چهارشنبه تصمیم ارمنستان در به رسمیت شناخته شدن کشور فلسطین توسط ارمنستان را ستود.

به گزارش تحلیل ایران؛ رئیس جمهور ترکیه روز چهارشنبه به تصمیم اخیر ارمنستان برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین واکنش نشان داد.به گزارش خبرگزاری «نیوز آرمنیا» به نقل از روزنامه «حریت»، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در دیدار با فراکسیون پارلمانی حزب حاکم ترکیه به موضوع غزه پرداخت.
 
اردوغان در این رابطه اظهار داشت: «از تصمیم ارمنستان برای به رسمیت شناختن فلسطین خوشحال هستم.»وزارت امور خارجه ارمنستان طی بیانیه‌ای اعلام کرد که کشور مستقل فلسطین را به رسمیت می‌شناسد. این وزارتخانه توضیح داد که وضعیت فاجعه بار انسانی در نوار غزه و درگیری نظامی جاری از جمله موضوعات اصلی در دستور کار سیاسی بین‌المللی است که نیاز به حل و فصل دارد.
 
در این بیانیه آمده است: جمهوری ارمنستان قاطعانه حملات به زیرساخت‌های غیرنظامی، خشونت علیه جمعیت غیرنظامی، گروگان‌گیری و اسارت غیرنظامیان در جریان درگیری‌های مسلحانه را رد می‌کند و همچنین به خواسته‌های جامعه بین‌المللی برای آزادی آنها بدون پیش‌شرط می‌پیوندد. جمهوری ارمنستان به قطعنامه‌های مجمع عمومی سازمان ملل متحد پیوست که خواستار آتش بس فوری در نوار غزه است.وزارت خارجه ارمنستان اظهار داشت: «علاوه بر این، ما صمیمانه علاقمند به برقراری صلح و ثبات در خاورمیانه، صلح بلندمدت بین مردم یهودی و فلسطین هستیم.»
                               

  رضا پیراسته
 
  آدرس ایمیل :
  آدرس سایت/وبلاگ:
  از همین نویسنده :


  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :