موضوعات ‌مرتبط: سیاسی بین الملل

a/160768 :کد

تحلیل ایران گزارش می‌دهد ؛

با لابی انگلیس؛ صدور بازداشت بین‌المللی علیه نتانیاهو معوق شد

  پنجشنبه ۰۷ تیر ۱۴۰۳ — ۲۲:۰۹
تعداد بازدید : ۳۹   
 تحلیل ایران -با لابی انگلیس؛ صدور بازداشت بین‌المللی علیه نتانیاهو معوق شد

دیوان بین‌المللی کیفری روز پنجشنبه روند تصمیم‌گیری خود درباره صدور قرار بازداشت برای دو مقام ارشد رژیم صهیونیستی را به عقب انداخت.

به گزارش تحلیل ایران به نقل از فارس روزنامه جروزالم‌پست نوشته دادگاه پیش‌محکمه در دیوان بین‌المللی کیفری روند تصمیم‌گیری درباره اینکه آیا «کریم خان»، دادستان اصلی دادگاه مذکور مجاز به صدور قرار بازداشت علیه «بنیامین نتانیاهو» و «یو آو گالانت»، نخست‌وزیر و وزیر جنگ رژیم به اتهام ارتکاب جنایت‌های جنگی است را معوق کرده است. 

  این اتفاق بعد از آن رخ داد که دولت انگلیس روز 10 ژوئیه با تنظیم شکایتی صلاحیت دیوان بین‌المللی کیفری برای صدور حکم در این پرونده را به چالش کشیده بود. 

کریم خان ماه گذشته میلادی از قصد خود برای صدور قرار بازداشت علیه نتانیاهو و گالانت و همچنین سه نفر از رهبران حماس خبر داده بود.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس هفته گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرده بود قصد دارد به صدور قرار بازداشت علیه برخی از رهبران خود توسط دیوان بین‌المللی کیفری پاسخ حقوقی بدهد. 

حماس ادعاهای مطرح‌شده توسط این دادگاه بین‌المللی علیه سه نفر از رهبران خود (یحیی سنوار، اسماعیل هنیه و محمد ضیف) را بی‌اساس خواند و اعلام کرد که به این دادگاه خواهد گفت که فلسطینی‌ها «حق و در واقع وظیفه دارند با تمامی روش‌های ممکن از جمله مقاومت مسلحانه با اشغالگری مقابله کنند.»

کریم خان، دادستان اصلی دیوان بین‌المللی کیفری حدود یک ماه پیش طی حکمی رهبران حماس را بابت عملیات موسوم به طوفان‌الاقصی در روز ۷ اکتبر ۲۰۲۳ مقصر اعلام کرد. 

کریم خان در همان روز همچنین از صدور قرار بازداشت علیه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «یوآو گالانت»، وزیر دفاع این رژیم خبر داد.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :