موضوعات ‌مرتبط: سیاسی سیاست خارجی

a/160916 :کد

تقدیم رونوشت استوارنامه سفیر جدید ایران

تقدیم رونوشت استوارنامه سفیر جدید ایران در خارطوم و تعیین سفیر سودا

  دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ — ۰۹:۲۲
تعداد بازدید : ۱۵   
 تحلیل ایران -تقدیم رونوشت استوارنامه سفیر جدید ایران در خارطوم و تعیین سفیر سودا

سفیر جدید ایران در خارطوم بعد ازسرگیری روابط، رونوشت استوارنامه خود را تقدیم قائم مقام وزارت امور خارجه سودان کرد و قرار است سفیر جدید این کشور هم بزودی به تهران سفر کند.

به گزارش تحلیل ایران، «سودان نسبت به توسعه روابط خود با ایران اهتمام ویژه دارد» این را قائم مقام وزارت امور خارجه سودان حسین الامین الفاضل‌ بیان کرد.وی در غیاب وزیر خارجه سودان حسین عوض که در سفر خارجی به سر می‌برد، یکشنبه دهم تیر ۱۴۰۳ ضمن دریافت استوارنامه سفیر جدید ایران در خارطوم حسن شاه‌حسينی بعد ازسرگیری روابط گفت که سفیر جدید سودان در ایران هم تعیین شده و در آینده نزدیک به تهران سفر می‌کند.
 
سودان در تبعیت از عربستان در دی ۱۳۹۴ اقدام به قطع روابط دیپلماتیک با ایران کرد. تیر ۱۴۰۲ و پس از دیدار وزرای خارجه ۲ کشور در باکو، مقرر شد روابط از سر گرفته شود و در ۱۷ مهر ۱۴۰۲ در بیانیه‌ای مشترک اعلام شد ایران و‌ سودان روابط دیپلماتیک خود را از سر می‌گیرند. ۱۶ بهمن هم وزیر خارجه سابق سودان علی الصادق به تهران سفر و با شهید حسین امیرعبداللهیان دیدار کرد.سخنگوی وزارت خارجه ناصر کنعانی هم اعلام کرد که دو کشور در حال زمینه سازی و انجام مقدمات لازم برای بازگشایی سفارتخانه‌ها هستند. ۶ خرداد ۱۴۰۳ نیز وزیر خارجه سودان در سفر به تهران و در دیدار با علی باقری بر عزم جدی کشورش برای پیگیری توافقات قبلی برای ازسرگیری روابط تأکید کرد.
 
حسن شاه‌حسینی در دیدار با قائم مقام وزیر خارجه سودان هم ضمن ابلاغ سلام‌های علی باقری سرپرست وزارت خارجه به همتای سودانی گفت که همه تلاش خود را برای توسعه روابط بین دو کشور در ابعاد مختلف سیاسی و اقتصادی به کار خواهد گرفت.
                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :