موضوعات ‌مرتبط: اقتصادی بین الملل

a/160983 :کد

تحلیل ایران گزارش می‌دهد ؛

قیمت غذا و نوشیدنی در تل‌آویو ۵۲ درصد بالاتر از میانگین جهانی‌

  ﺳﻪشنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳ — ۱۷:۴۵
تعداد بازدید : ۴۴   
 تحلیل ایران -قیمت غذا و نوشیدنی در تل‌آویو ۵۲ درصد بالاتر از میانگین جهانی‌

سازمان همکاری اقتصادی و توسعه اعلام کرد که قیمت مواد غذایی و نوشیدنی در اسرائیل ۵۲ درصد بالاتر از میانگین کشورهای توسعه یافته است.

به گزارش تحلیل ایران ؛ سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) اعلام کرد که قیمت مواد غذایی و نوشیدنی در اسرائیل 52 درصد بالاتر از میانگین کشورهای توسعه یافته است و پس از کره جنوبی در رتبه دوم قرار دارد .

بر اساس فهرست این سازمان بین‌المللی اقتصادی متشکل از 38 کشور عمدتا غربی، قیمت غذا و نوشیدنی در اسرائیل 52 درصد بالاتر از میانگین قیمت در کشورهای توسعه یافته است، به این معنی که به ازای هر 100 شکل که یک فرد ساکن اسرائیلی برای غذا و نوشیدنی می‌پردازد، یک شهروند در کشورهای غربی 52 شکل می‌پردازد.

این فهرست همچنین نشان می‌دهد که قیمت نان و غلات در اسرائیل به اندازه‌ای بالاست که دومین کشور از نظر گران‌ترین قیمت‌ در بین کشورهای توسعه یافته شمرده می‌شود که قیمت آن‌ها حدود ۴۹ درصد از قیمت‌های آن کشورهای دیگر بالاتر است.

به همین ترتیب، قیمت لبنیات و تخم مرغ اسرائیل در میان 38 کشور OECD با 64 درصد گران تر از حد متوسط، دومین کشور از نظر گران‌ترین قیمت در بین 38 کشور است و پس از کره جنوبی در رتبه دوم قرار دارد.

در مورد گوشت، اسرائیل در رتبه چهارم در میان کشورهای دارای بالاترین قیمت قرار دارد، یعنی پیش از آن 3 کشور با بالاترین قیمت ها قرار دارند، اما به موازات آن، ساکنان اسرائیل به طور متوسط 64 درص بیشتر از شهروندان همه کشورهای توسعه یافته برای گوشت پرداخت می‌کنند.

در مورد قیمت میوه‌ها و سبزیجات، این فهرست نشان می‌دهد که اسرائیل از نظر قیمت در رتبه هفتم قرار دارد، زیرا مصرف کننده اسرائیلی به طور متوسط 25 درصد بیشتر از سایر شهروندان سایر کشورها برای میوه و سبزیجات پرداخت می‌کند.

قیمت روغن زیتون نیز در اسرائیل مقایسه با کشورهای سراسر جهان بالا است، زیرا قیمت آن در رتبه پنجم قرار دارد و ساکنان اسرائیل به طور متوسط 36 درصد بیشتر از سایرین برای خرید روغن زیتون پرداخت می‌کنند.

تنها بخشی که در لیست دیده می‌شود که در آن اسرائیلی‌ها از نظر قیمت از سایرین متمایز می شوند، حوزه مخابرات و خدمات تلفن همراه است، زیرا قیمت در اسرائیل به طور متوسط 30 درصد کمتر از قیمت در کشورهای غربی است.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :