موضوعات ‌مرتبط: اجتماعی مذهبی

a/161216 :کد

دهه اول محرم کجا برویم

جنوب شرق تهران عزادار «مصباح الهدی»

  یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ — ۰۸:۳۱
تعداد بازدید : ۳۴   
 تحلیل ایران -جنوب شرق تهران عزادار «مصباح الهدی»

- جنوب شرق استان تهران در حالی وارد ماه محرم شده، که شور و شعور عزاداری اباعبدالله(ع) در این استان بالا گرفته است.

به گزارش تحلیل ایران، همزمان با آغاز ماه محرم بلوارها، خیابان‌ها و میادین استان تهران سیاه پوش شده است و نصب دیواره محرمی، بیلبوردها و استندها در جای جای این استان به چشم می‌خورد.

ریسه‌های مشکی، المان‌های محرمی، قرمز شدن ریسه‌های نوری و… از جمله مواردی هست که در استان تهران به چشم خورده و نشان دهنده ایام حزن و اندوه پسر فاطمه (س) است.

اما مردم مؤمن در سراسر کشور و نیز استان تهران از دیرباز همزمان با ماه عزای اهل بیت علیهم السلام در هیئات، تکایا و مساجد گردهم آمده و به عزاداری برای امام سوم شیعیان می‌پردازند.

عزاداری پرشور در فرهنگسرای رازی با سخنرانی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران

در همین راستا اجتماع باشکوه عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و عزاداری مؤمنین و عاشقان دستگاه ولایت و امامت در ورامین با سخنرانی حجت الاسلام سیدمحسن محمودی، عضو شورای فرهنگ عمومی استان تهران و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی این استان از شب گذشته و شامگاه شنبه ۱۶ تیر به همت هیأت قاسم ابن الحسن (ع) ورامین در فرهنگسرای رازی برگزار شد.

این اقامه عزا به مدت ۱۱ شب در همین فرهنگسرا از ساعت ۲۱ برگزار می‌شود.

عزادارای با سخنرانی امام جمعه ورامین در مسجد جامع

همچنین مراسم عزاداری دهه اول محرم الحرام شب گذشته در مسجد جامع تاریخی ورامین نیز برگزار شد و حجت الاسلام مجتبی عزیزی امام جمعه ورامین در این عزاداری به سخنرانی پرداخت.

همچنین ابوالفضل نظری و امیر علی سالمی نیز از مداحان این عزاداری که قرار است طی ۱۰ شب از ساعت ۲۱ برگزار شود، بودند.

عزاداری شهادت در روستای عسگر آباد و در مسجد امیرالمومنین (ع) نیز از شامگاه شنبه ۱۶ تیر با سخنرانی حجت الاسلام مرتضی حسین زاده و ذکر مصیبت و مداحی علیرضا کمالی آغاز شد،

و قرار است، این مراسم به مدت سیزده شب بلافاصله بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد امیر المومنین (ع) عسگر آباد برگذار شود.

المان‌های فرهنگی محرم در پاکدشت

همچنین همزمان با فرار رسیدن ماه محرم شاهد سیاه پوش شدن فضای شهری در پاکدشت و نیز نمایش محتواهای عاشورایی در قالب طرح‌های گذر فرهنگی و بیلبوردها هستیم.

روابط عمومی شهرداری پاکدشت با نصب بنر، بیلبورد و گذر فرهنگی با مضامین ماه محرم در نقاط مختلف شهر و سیاه‌پوش کردن فضاهای شهری و نصب بنر و پرچم مشکی در اماکن عمومی و معابر سطح شهر، چهره شهر را برای ماه محرم آماده کرده است.

هیأت ویژه نوجوانان پسر در حرم شهدای گمنام ورامین

عزاداری دهه اول ماه محرم الحرام ویژه نوجوانان پسر، یکی دیگر از مراسمی است، که در ورامین، در جنوب شرق استان تهران همزمان با محرم برگزار می‌شود.

البته اولین شب عزاداری این هیأت نوجوانان پسر از شامگاه یکشنبه ۱۷ تیر برگزار می‌شود و حجت‌الاسلام حامد عبداللهی در آن به سخنرانی پرداخته و مداح محمدرضا تقیان است.

این مراسم عزاداری از ساعت ۱۸ امشب، شامگاه یکشنبه در حرم شهدای گمنام ورامین به مدت ۱۰ شب به اقامه عزا خواهد پرداخت.

عزاداری هیئت محبان حضرت علی اصغر (ع) پیشوا

در پیشوا نیز مراسم عزاداری دهه اول محرم الحرام با سخنرانی حجت الاسلام شیخ علی محسنی و مداحی محمد جواد اردستانی از شامگاه شنبه ۱۶ تیر ماه به مدت ۱۱ شب بعد از نماز مغرب و عشا در خیابان امام (ره)، حسینیه بی بی هور به همت هیئت محبان حضرت علی اصغر (ع) و حسینیه بی بی هور و بی بی نور برگزار می‌شود.

برگزاری مراسم در مسجد حضرت فاطمه زهرا (س) قرچک

مراسم عزاداری دهه اول محرم الحرام همچنین در قرچک با سخنرانی حجت‌الاسلام شیخ علی صادقی و مداحی حمید خدام، یاسین زندی و سعید بابایی، همزمان با نماز مغرب و عشاء از شامگاه شنبه ۱۶ تیر ماه به مدت ۱۳ شب به آدرس قرچک، منبع آب، خیابان سعدی، بوستان یکم، مسجد حضرت فاطمه زهرا (س) برگزار می‌شود.

ماه محرم، ماه پیروزی خون بر شمشیر واقعه‌ای بزرگ را در دل خود دارد که نقطه عطف مبارزه با ظلم و کج روی‌ها است، قیامی که شکل گرفته توسط امام حسین (ع) نقطه عطفی را در تاریخ اسلام و حتی جهان رقم زد و منشأ انقلاب‌های بزرگی در جهان شد که به تاسی از عاشورا شکل گرفتند.

و خون امام حسین (ع) تا ابد جریان خواهد داشت و همراه خط ممیز بین جریان حق و باطل خواهد بود.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :