موضوعات ‌مرتبط: اجتماعی حج و زیارت

a/161241 :کد

تحلیل ایران گزارش می‌دهد ؛

ثبت‌نام سفر عتبات از اول تا پایان محرم آغاز شد

  یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ — ۱۶:۱۷
تعداد بازدید : ۳۳   
 تحلیل ایران -ثبت‌نام سفر عتبات از اول تا پایان محرم آغاز شد

با توجه به اینکه سفر به عتبات از ابتدای ماه صفر به عنوان زیارت اربعین به شمار می‌رود، سازمان حج نام‌نویسی از متقاضیان عتبات تا پایان محرم را آغاز کرد.

به گزارش تحلیل ایران ؛ «ظرفیت کاروان‌های عتبات تا نیمه مرداد (پایان محرم) باز شده است.» این را حمیدرضا محمدی معاون سازمان حج می‌گوید.

با آغاز ماه محرم، ثبت‌نام از متقاضیان زیارت عتبات در حال انجام است. مدیر دفتر زیارتی حسین مهدوی می‌گوید که «تغییری در قیمت‌ها ایجاد نکرده‌ایم.» این در حالی است که هزینه سفر عتبات در ایام خاص افزایش پیدا می‌کرد.

البته از اردیبهشت امسال هزینه سفرهای زیارتی به عتبات با رشد حدود ۱۵ درصدی همراه شد که دلیل آن هم بالا رفتن نرخ دلار حمایتی دولت از ۳۵ به حدود ۴۵ هزار تومان بود.

اکنون متقاضیان سفر عتبات می‌توانند در یکی از کاروان‌های زیر نظر سازمان حج ثبت‌نام کنند. هزینه سفر زمینی و هوایی عتبات از تهران به ترتیب متوسط ۱۰ و ۱۹ میلیون تومان است. مدیر کاروان عتبات علی رازی می‌گوید که «اعزام‌ کاروان‌ها تا هفته اول ماه صفر (۲۳ مرداد) انجام می‌شود.» این در حالی است که سفرها از ابتدای صفر (۱۶ مرداد) به عنوان زیارت اربعین خواهد بود.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :