موضوعات ‌مرتبط: اقتصادی بین الملل

a/161353 :کد

تحلیل ایران گزارش می‌دهد ؛

افشای نقش شبکه جاسوسی آمریکا در نابودی غذای یمنی‌ها

  ﺳﻪشنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۳ — ۱۶:۳۱
تعداد بازدید : ۲۹   
 تحلیل ایران -افشای نقش شبکه جاسوسی آمریکا در نابودی غذای یمنی‌ها

وزارت کشاورزی دولت نجات ملی یمن از نقش شبکه جاسوسی متلاشی شده وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی در ضربه به کشاورزی یمن خبر داد.

به گزارش تحلیل ایران ، وزارت کشاورزی و آبیاری در صنعاء، پایتخت یمن، امروز سه شنبه کنفرانس مطبوعاتی ویژه‌ای را برای افشای فعالیت‌های شبکه جاسوسی آمریکا و اسرائیل در هدف قرار دادن بخش کشاورزی یمن برگزار کرد.

سازمان اطلاعات یمن در بیست و یکم خرداد ماه گذشته از کشف و متلاشی کردن یک شبکه گسترده جاسوسی وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی خبر داده بود.

در اعترافات مزدوران وابسته به شبکه جاسوسی متلاشی شده آمریکا و موساد در یمن آمده است که واشنگتن با نفوذ اطلاعاتی در سازمان‌های اقتصادی و انرژی درپی نابودی و وابسته کردن اقتصادی یمن بود.

در بیانیه امروز سه شنبه وزارت کشاورزی یمن در این باره آمده است: شبکه جاسوسی آمریکا و اسرائیل عمق نفوذ و تاثیرگذاری آمریکا و کارشکنی‎های آن را برای مختل کردن رویکردهای کشاورزی یمن فاش کرد.

وزارت کشاورزی یمن تاکید کرد: ما دولت آمریکا و سرویس جاسوسی آن را مسئول کامل رنج و خسارت‌هایی می‌دانیم که در دوره های گذشته بر کشاورزان وارد شده است.

بر اساس این بیانیه،‌ وزارت کشاورزی یمن در حال بررسی امکان طرح شکایت در محاکم بین المللی برای الزام آمریکایی‌ها به پرداخت غرامت به کشاورزان در نتیجه هدف قرار دادن آنهاست.

در این بیانیه آورده شده است: ما تأکید می‌کنیم که اجازه نمی‌دهیم دخالت در یمن ادامه یابد و برای پاکسازی بخش کشاورزی از مزدوران و جاسوسان تلاش خواهیم کرد.

وزارت کشاورزی یمن در پایان از تلاش‌های فراوان دستگاه‌های امنیتی و سازمان امنیت و اطلاعات این کشور در کشف شبکه جاسوسی آمریکا و افشای نقشه‌های آن قدردانی کرد.

 

«عبدالحکیم هاشم الخیوانی» رئیس سازمان امنیت و اطلاعات یمن به تازگی اعلام کرد که به یاری خداوند اعضای یک شبکه جاسوسی گسترده آمریکا و (رژیم) اسرائیل دستگیر شدند. این شبکه برای چندین دهه در نهادهای رسمی و غیر رسمی به نمایندگی از دشمن نقش جاسوسی و خرابکاری داشته است.

الخیوانی گفته است که شبکه جاسوسی آمریکا و اسرائیل مستقیماً با سازمان سیا در ارتباط بوده است. این شبکه جاسوسی مجهز به تکنیک‌ها، دستگاه‌ها و تجهیزات ویژه‌ای بوده که آنها را قادر می‌ساخت تا فعالیت‌های خود را مخفیانه انجام دهند.

در این اعترافات نقش مهم‌ترین طرف‌هایی که برای هدف قرار دادن بخش کشاورزی در یمن به نمایندگی از وزارت کشاورزی ایالات متحده و فائو کار می‌کردند فاش شده و اینکه غربی‌ها از مدت‌ها پیش مطالعاتی را درباره بخش‌های مختلف تولید کشاورزی در یمن در مناطق مختلف شمال، مرکز و جنوب انجام دادند.

بر اساس اعترافات گروهی از اعضای این باند متلاشی شده، یک استراتژی آمریکایی از اواخر دهه 1980 برای هدف قرار دادن تولیدات کشاورزی و دامی در یمن آماده شده بود و آژانس توسعه ایالات متحده و اعضای آن نقش اصلی را در هدف قرار دادن بخش کشاورزی ایفا کردند.

اعضای این باند جاسوسی توضیح دادند که اعضای آژانس توسعه ایالات متحده همچنان از خارج از یمن برای جمع‌آوری اطلاعات در مورد بخش کشاورزی به منظور تداوم هدف قرار دادن آن کار می‌کنند، به نحوی که این آژانس تلاش کرده تا در کار کادرهای تحقیقاتی کشاورزی در یمن اختلال ایجاد کند و مانع از روند اصلاح بذرهای کشاورزی شود.

به گفته اعضای گروه جاسوسی آمریکا-اسرائیل مقامات آمریکایی برای ایجاد یک مرکز بذر به منظور بررسی بذرها و تسهیل در معرفی مقادیر بسیار زیاد بذر ضعیف اقدام کردند و بذرهایی که معرفی شدند آلوده به آفات بودند یا باعث ایجاد علف‌های هرز خاردار در زمین‌های کشاورزی می‌شدند که محصولات کشاورزی را از بین می‌برند.

اعضای این شبکه جاسوسی اعتراف کردند که به جای بذر سبزیجات و سایر محصولات، بذر خار را در برخی مناطق توزیع کرده و آژانس توسعه آمریکا نیز برای هدف قرار دادن خاک حاصلخیز و آلوده کردن آن به بذور تلقیح شده با باکتری‌ها و کودهای مضر تحت عنوان توزیع بذرهای اصلاح شده که منجر به دو برابر شدن تولیدات کشاورزی می شود، اقدام کردند.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :