موضوعات ‌مرتبط: ورزشی فوتبال ایران

a/161366 :کد

تحلیل ایران گزارش می‌دهد ؛

کروات آشنا بازگشت؛ اسکو ثابت می‌شود یا مغضوب؟

  ﺳﻪشنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۳ — ۲۱:۱۶
تعداد بازدید : ۳۹   
 تحلیل ایران -کروات آشنا بازگشت؛ اسکو ثابت می‌شود یا مغضوب؟

سرمربی نام آشنای کروات هدایت تراکتور را در فصلی جذاب در دست دارد.

به گزارش تحلیل ایران ، سرانجام باشگاه تراکتور که یکی از پرخبرترین‌ تیم‌های نقل و انتقالات فوتبال کشورمان بوده است، سرمربی جدید خود را معرفی کرد اما خبری از داویده بتونی، دستیار سابق زین‌الدین زیدان نبود و هدایت پرشورها در فصل آینده را یک مربی بسیار آشنا برعهده گرفت.

این نام کسی نیست جز دراگان اسکوچیچ که شهریور ۲ سال قبل و کمتر از ۳ ماه مانده به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، از تیم ملی فوتبال ایران با آمار ۱۵ برد، یک تساوی و ۲ باخت اخراج شد!

مربی‌ای که در ابتدای حضورش در تیم ملی کمتر کسی به موفقیت او به ویژه در چهار بازی حیاتی دور دوم انتخابی جام جهانی به میزبانی بحرین امید داشت اما با عبور از آن پیچ تاریخی و در ادامه صدرنشینی در گروهی که کره جنوبی، امارات، عراق، سوریه و لبنان در آن قرار داشتند، برای ششمین بار فوتبال کشورمان را به بزر‌گترین آوردگاه دنیای فوتبال رساند.

با این وجود اختلافات اساسی برخی بازیکنان بزرگ تیم ملی با مرد کروات و دوستگی بسیار زیاد ملی‌پوشان در اواخر دوران او که حتی کار را به انتشار استوری‌ بازیکنان علیه هم کشاند، در نهایت کار را به جایی رساند که مهدی تاج در اولین اقدام خود پس از بازگشت به صندلی ریاست فدراسیون، این مربی را برکنار کرده و کارلوس‌ کی‌روش را روی نیمکت تیم ملی در قطر بنشاند.

اسکوچیچ پس از خداحافظی با ایران، روزهای بدی را در تیم زیر ۲۱ سال کرواسی پشت سر گذاشت و از ۱۴ آوریل ۲۰۲۳، در ۱۲ بازی، ۴ برد، ۳ تساوی و ۵ شکست را با این تیم ثبت کرد.

این سرمربی که در دوران سرمربیگری در ملوان، فولاد، خونه به خونه بابل و صنعت نفت هم روزهای به نسبت خوشی در فوتبال کشورمان پشت سر گذاشته بود، در بازگشت به زادگاهش دوام چندانی نداشت. هر از گاهی نیز به عنوان گزینه جدی باشگاه‌های ایرانی مطرح می‌شد.

البته قطعا اسکوچیچ با تراکتوری که سعی دارد با جذب ستارگان، تیمی قدرتمند راهی لیگ برتر کند کار سختی خواهد داشت زیرا او جو تبریز را خوب می‌شناسد و می‌داند ممکن است پرشورها با کوچک‌ترین لغزش، به انتقادات وسیعی از سرمربی خود بپردازند.

با این وجود خودش هم می‌خواهد بار دیگر توانمندی خود را در فوتبال ایران به اثبات برساند و نشان بدهد برکناری‌اش در آستانه جام جهانی درست نبود.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :