موضوعات ‌مرتبط: اقتصادی بین الملل

a/161732 :کد

تحلیل ایران گزارش می‌دهد

وام ژاپن به اوکراین از سود دارایی‌های توقیفی روسیه

  چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ — ۲۰:۵۹
تعداد بازدید : ۳۹   
 تحلیل ایران -وام ژاپن به اوکراین از سود دارایی‌های توقیفی روسیه

روزنامه ژاپنی کیودو گزارش داد که توکیو ۳.۳ میلیارد دلار از محل سود حاصل از دارایی‌های توقیفی روسیه در این کشور را به اوکراین وام می‌دهد.

به گزارش تحلیل ایران ؛ توکیو 520 میلیارد ین (3.3 میلیارد دلار) وام از طریق درآمدهای حاصل از دارایی‌های مسدود شده روسیه در اثر تحریم‌های غرب به کی‌اف پرداخت خواهد کرد؛ روزنامه «کیودو» امروز به نقل از منابع دیپلماتیک اعلام کرد.

این رقم حدود 6 درصد وام هنگفتی‌ست که گروه هفت در جریان نشست‌شان در ایتالیا در ماه ژوئن بر سر آن توافق کردند. 

سران کشورهای عضو گروه 7 توافق کردند تا از سود حاصل از دارایی‌های مسدود شده روسیه، برای خرید اسلحه و بازسازی زیرساخت‌های آسیب دیده اوکراین 50 میلیارد دلار وام به این کشور بپردازند.

این روزنامه ژاپنی به نقل از دیپلمات‌ها نوشته است که مقامات ژاپنی عجله دارند تا اقدامات لازم به منظور اجرای سهم خود از حمایت مالی تا پایان سال جاری را نهایی کنند.

وزرای دارایی و روسای بانک‌های مرکزی گروه 7 آماده هستند تا این وام را که آمریکا و اتحادیه اروپا هر کدام 20 میلیارد دلار و ژاپن، انگلیس و کانادا مجموعا 10 میلیارد دلار در آن سهیم هستند را در نشست این ماه گروه 7 در ریودوژانیرو تصویب کنند.

غرب نزدیک به 300 مکیلیارد دلار از دارایی‌های بانک مرکزی روسیه را اندکی پس از تشدید درگیری‌ها در اوکراین مسدود کرد. بیشتر این دارایی‌ها در اتحادیه اروپا و شرکت «یوروکیلیر» که یک شرکت خدمات مالی متخصص در تسویه و پرداخت وجوه است، نگهداری می‌شود.

بروکسل در ماه می، برای استفاده از سودهای بادآورده حاصل از دارایی‌های مسدود شده روسیه، طرحی را تصویب کرد که90 درصد از این درآمد به صندوق حمایت نظامی اتحادیه اروپا از اوکراین و 10 درصد دیگر برای حمایت از کی‌اف به روش‌های دیگر اختصاص یابد.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :