موضوعات ‌مرتبط: ورزشی وزنه برداری

a/161788 :کد

تاریخی از المپیک:

وقتی جهان محو قدرت نابغه کُرد شد

  جمعه ۲۹ تیر ۱۴۰۳ — ۱۰:۰۹
تعداد بازدید : ۷۸   
 تحلیل ایران -وقتی جهان محو قدرت نابغه کُرد شد

رمان زندگی ورزشی کیانوش رستمی شاید جذاب‌تر از هر ورزشکار دیگر باشد؛ المپینی که خود را درگیر قید و بند قوانین خاص فدراسیون و کادرفنی نکرد اما توانست فراتر از تصورات ظاهر شود.

 

نام کیانوش رستمی در ورز ایبه گزارش تحلیل تیزان ران با گریز از تمر خورد  به او لقب آقای سالار در ورزش ایران دادند اما کیانوش فلسفه خاص خود را برای تمرین کردن دارد و کمتر کسی به مانند او می‌تواند خود را یک تافته جدا بافته قلمداد کند. او به تمرین در خلوت عادت دارد و شاید این خلوت بود که کیانوش در آن اهدافی را در ذهن خود طراحی و به آن نیز رسید.

کیانوش کارنامه سفیدی در زندگی ورزشی دارد و اگر مصدومیت یا خودسری نبود بی‌تردید اکنون می‌توانست تنه به رکوردهای پیروس دایماس یونانی بزند. کیانوش نامش با پشتکار و تمرین گره خورده و همیشه آماده همکاری با افسران کنترل دوپینک است.

برگی از تاریخ المپیک؛ وقتی جهان محو قدرت نابغه کُرد شد

داستان کیانوش و تمرینات انفرادی به پیش از رقابت‌های جهانی سال ۲۰۱۱ فرانسه برمی‌گردد جایی که برخی اخبار آن زمان حکایت از آن دارد که کوروش باقری مربی وقت وزنه‌برداری به خاطر انضباط تیمی مجبور به تراشیدن موی سر او شد. اما قدرت کیانوش با زدن موی او کاهش پیدا نکرد بلکه این پولادمرد توانست در فرانسه نخستین عنوان قهرمانی خود را جشن بگیرد.

کیانوش در سال ۲۰۱۲ به همراه باقری راهی لندن شد تا نامش در جمع تاریخ‌سازان این رشته قرار گیرد. وی در المپیک لندن مدال برنز دسته ۸۵ کیلوگرم را کسب کرد. او با مهار ۱۷۱ کیلوگرم در یکضرب، ۲۰۹ کیلوگرم دوضرب و ثبت مجموع ۳۸۰ کیلوگرم به مدال برنز رسید اما با مثبت شدن تست دوپینگ آپتی آئوخادوف روسی، رستمی به نشان نقره این بازی‌ها دست پیدا کرد.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :