موضوعات ‌مرتبط: سیاسی بین الملل

a/162057 :کد

جدال نامحبوب‌ها؛ پیروزی ترامپ در انتخابات؟

جدال نامحبوب‌ها؛ آیا پیروزی ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ مسجل است؟

  چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ — ۰۵:۴۳
تعداد بازدید : ۴۲   
 تحلیل ایران -جدال نامحبوب‌ها؛ آیا پیروزی ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ مسجل است؟

انتخابات نوامبر ۲۰۲۴ آمریکا به جای اینکه مشخص کند از نظر رأی‌دهندگان کدام طرف محبوب‌تر است قرار است به این پرسش پاسخ دهد که کدام طرف منفورتر است.

به گزارش تحلیل ایران جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد از گردونه رقابت‌های انتخاباتی ماه نوامبر کنار می‌کشد و از کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور، برای جانشینی‌اش حمایت می‌کند.

 

دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه بلافاصله بعد از اعلام این تصمیم مدعی شد که شکست دادن کامالا هریس از بایدن هم ساده‌تر است؛ مسئله‌ای که موجب شد برخی از رسانه‌ها همسو با این گفتمان دونالد ترامپ، پیروزی او را با توجه به حادثه ترور او در ایالت پنسیلوانیا و همچنین تغییر نامزد حزب دموکرات مسجل فرض کنند.

 

آیا پیش‌فرض پیروزی ترامپ درست است؟

 

با این حال، بررسی عوامل مختلف نشان می‌دهد که پیش‌بینی نتیجه این انتخابات در فاصله چند ماهه‌ای که تا رأی‌گیری مانده به هیچ عنوان کار ساده‌ای نیست، خصوصاً آنکه هنوز معرفی کامالا هریس به عنوان نامزد دموکرات‌ها در برابر ترامپ هنوز کاملاً قطعی نشده، هر چند که او بخش زیادی از راه را تا تضمین نامزدی رفته است.

 

روز یکشنبه پایگاه یاهونیوز گزارش داده بود که اگر دموکرات‌ها میشل اوباما را برای جایگزینی جو بایدن انتخاب کنند او در حال حاضر 11 درصد در نظرسنجی‌ها از دونالد ترامپ جلوتر است. در همین حال اختلاف میان هریس و بایدن در اکثر نظرسنجی‌ها بسیار اندک و در حاشیه خطای نظرسنجی‌ها قرار دارد.

 

بر اساس میانگین نظرسنجی‌های کشوری انجام‌شده دونالد ترامپ، که هفته گذشته رسما نامزدی جمهوری‌خواهان را در کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان پذیرفت تنها با 2 درصد اختلاف از هریس پیش است (47 درصد در مقابل 45 درصد) که این میزان اختلاف در حاشیه خطا است.

 

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا , کامالا هریس , جو بایدن , 

 

از طرف دیگر، مشکل اصلی در مقایسه این ارقام این است که عملکرد بایدن در دیدگاه‌های منفی نسبت به هریس هم نقش دارد. برخی از طرفداران کامالا هریس امیدوارند با کنار رفتن بایدن او به مرور وضعیتش را در نظرسنجی‌ها بهتر کند. آمارهایی که سی‌ان‌ان گزارش داده نشان می‌دهد هریس در میان زنان، رأی‌دهنده‌های مستقل و غیرحزبی، رنگین‌پوست‌ها و جوانان وضعیت بهتری نسبت به بایدن و همچنین ترامپ دارد. 

 

طبق این آمارها، کامالا هریس از حمایت 50 درصد رأی‌دهندگان زن ثبت‌شده برخوردار است در حالی که این رقم برای ترامپ 43 درصد است. در رقابت بین بایدن و ترامپ، 44 درصد زنان از بایدن و 47 درصد از ترامپ حمایت کرده بودند.

 

در میان زنان حومه شهرها که یکی از گروه‌های اصلی سبد رأی بایدن در انتخابات 2020 بودند هریس از حمایت 55 درصدی برخوردار است در حالی که این حمایت برای ترامپ 39 درصد است. در رقابت بین بایدن و ترامپ این مقایسه 49٪ به 43٪ به نفع بایدن بود.

 

در میان رأی‌دهندگان مستقل هریس و بایدن تقریباً عملکرد مشابهی داشتند. 43 درصد رأی‌دهندگان مستقل از هریس و 40 درصد از ترامپ حمایت می‌کنند. بایدن با وجود این با 44 درصد در برابر 34 درصد 10 درصد از ترامپ عقب‌تر بود.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :