موضوعات ‌مرتبط: سیاسی بین الملل

a/162222 :کد

تحلیل ایران گزارش می‌دهد

بازی اف‌بی‌آی با کلمات در دعوا با ترامپ

  شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ — ۱۷:۲۷
تعداد بازدید : ۳۲   
 تحلیل ایران -بازی اف‌بی‌آی با کلمات در دعوا با ترامپ

در حالی که دو هفته از تیراندازی به ترامپ می‌گذرد، هنوز بر سر جزئیات این حادثه در آمریکا دعواست و سوالات مهم و گاه ابتدایی درباره آن بی‌پاسخ مانده است.

به گزارش تحلیل ایران ؛ «آنچه که به گوش رئیس‌جمهور سابق اصابت کرد، گلوله بوده یا به صورت کامل یا قطعات کوچکتر آن که از اسلحه ضارب شلیک شد» این بیانیه جدید اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) بعد از آن است که مدیر اف‌بی‌آی کریستوفر رِی در جلسه پرسش و پاسخ در کنگره درباره حادثه تیراندازی به ترامپ، اصابت گلوله به او را زیر سوال برد. 

 

 مدیر اف‌بی‌آی در جلسه هفته گذشته گفت که «درباره اینکه گلوله به گوش ترامپ اصابت کرده یا ترکش، تردیدهایی مطرح است».

اظهاراتی که واکنش تند ترامپ را در پی داشت و در شبکه اجتماعی خود تاکید کرد آنچه به گوش راست او اصابت کرد «نه شیشه و ترکش، بلکه گلوله‌ بود». 

سخنگوی ستاد انتخاباتی ترامپ جیسون میلر هم اظهارنظر درباره اصابت چیزی غیر از گلوله به ترامپ را توطئه خواند.

بیانیه امروز اف‌بی‌آی گرچه به نظر می‌رسد که تایید اصابت گلوله به ترامپ است، اما معاون پیشین اف‌بی‌آی اندرو مک‌کابی معتقد است که بازی با کلمات است و به شکلی هنرمندانه همان چیزی را می‌گوید که پیش‌تر مدیر اف‌بی‌آی در کنگره گفت زیرا «قطعه‌ای از گلوله همان چیزی است که ترکش نامیده می‌شود».

این موضعگیری اف‌بی‌آی در مقابل تلاش ترامپ و حامیانش که علاوه بر کسب درآمد از این رویداد، تلاش می‌کنند در آستانه انتخابات زنده ماندن او را معجزه الهی جلوه دهند و همچنین زوایای دیگر این حادثه مثل نقض‌های امنیتی که به وقوع آن منجر شد و مشخص نشدن انگیزه عامل حمله، همچنان باعث شده سناریوی ساختگی بودن آن مطرح باشد.

 

 

به گفته جیمز آلن فاکس، استاد جرم‌شناسی، سیاست عمومی و قانون در دانشگاه نورت‌ایسترن، ممکن است هرگز انگیزه این حادثه برای روشن شدن زوایای آن مشخص نشود.

موضوعی که استاد حقوق دانشگاه میشیگان و نویسنده کتاب حمله از درون باربارا مک‌کواد می‌گوید باید ریشه‌ آن یعنی خشونت سیاسی که «آمریکا را در جایی خطرناک قرار داده»، بررسی شود. 

در حالی که در روزهای اخیر مقام‌های دو حزب اصلی آمریکا انگشت اتهام را در ارتباط با این حادثه به سمت یکدیگر گرفته‌اند و از سوی دیگر نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که تعداد فزاینده‌ای از آمریکایی‌ها که اغلب مسلح هستند، استفاده از زور را موجه می‌دانند، کارشناس خشونت سیاسی و از اعضای ارشد بنیاد کارنگی برای صلح بین‌المللی راشل کلینفلد معتقد است که «مسئولیت‌پذیری، محکومیت گسترده از سوی مقامات هر دو طیف سیاسی و انزجار عمومی» می‌تواند این روند را در آمریکا متوقف کند.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :