موضوعات ‌مرتبط: سیاسی دفاعی امنیتی

a/162335 :کد

تحلیل ایران گزارش می‌دهد

استقرار سامانه‌های هوشمند برای ایمن‌سازی مرزها

  دوشنبه ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ — ۱۷:۱۶
تعداد بازدید : ۵۹   
 تحلیل ایران -استقرار سامانه‌های هوشمند برای ایمن‌سازی مرزها

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه نیروی زمینی سامانه‌های هوشمند را در مرز‌ها مستقر کرده است، گفت: انسداد مرز‌ها در نیروی زمینی برابر تکلیف و دستور صادر شده از سوی ستادکل نیروهای مسلح و فرمانده کل ا

به گزارش تحلیل ایران ، امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش امروز در حاشیه اختتامیه جام سپهبدهای اخلاص درباره ایمن‌سازی و انسداد مرزها گفت: انسداد مرزها در نیروی زمینی برابر تکلیفی و دستوری که فرمانده ارتش و ستاد کل داده‌اند، شروع شده و یک برنامه طولانی مدت است. 

به گفته فرمانده نیروی زمینی ارتش، اعتقاد به هوشمندی مراقبت در مرزها داریم. نیروی زمینی صرف نظر از این دیوار سامانه‌های هوشمندی را در مرزها مستقر کرده است که ما امروز در حال تجربه مرزبانی هوشمند نیز هستیم.

امیر حیدری با بیان اینکه دیوار بخشی از هوشمند کردن مرز است، گفت: در نیروی زمینی این کار شروع شده و دیوار و در کنار آن سامانه‌های کنترلی و سامانه‌های هوشمندی است که به دیوار منتقل می‌شود و سنسورهای هشدار دهنده که همه آن‌ها در یک سامانه کامل به‌عنوان انسداد مرز دیده شده؛ برنامه‌ای ۳ساله است و برنامه‌ریزی کرده‌ایم که امسال ۳۰۰ کیلومتر را انجام دهیم. 

به گفته وی، در حال حاضر ۴ گروه مهندسی در مرز مستقر هستند تا این کار بزرگ را انجام دهند.

گفتنی است؛ پروژه انسداد مرزی از اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ آغاز شده که در فاز اول اجرایی به طول ۷۴ کیلومتر که از مرز دوغارون آغاز و تا مرزهای شهرستان خواف ادامه دارد. دیوار‌های این طرح هر کدام چهار متر ارتفاع و سه متر و 75 سانتی متر طول دارند.

فرآیند انسداد مرزها با استفاده از ظرفیت‌های مهندسی نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، فراجا و قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) در دست انجام است. البته این کار طبق یک اولویت‌بندی در حال پیگیری بوده و مسیرهایی که از طریق آن‌ها قاچاق انسان و قاچاق سلاح انجام می‌گیرند در اولویت هستند. لذا؛ بخشی از این اولویت‌ نیز، مرز افغانستان است.  

«در این طرح(انسداد مرزها) فقط مساله کشیدن دیوار نیست، بلکه در مناطق مرزی برنامه‌های زیادی داریم که شامل ایجاد موانع، استفاده از تجهیزات نوین و دوربین‌های پیشرفته، بالگردها، پهپادها، ریزپرنده‌ها و امکانات مخابراتی و تسلیحاتی است.» این گفته‌های امیر آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است.

                               

مرز     سیاست     امنیتی و دفاعی            


  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :