موضوعات ‌مرتبط: سیاسی بین الملل

a/162504 :کد

تحلیل ایران گزارش می‌دهد

عبدالملک الحوثی: جنایات دشمن، موجب رشد جبهه‌های جهاد و مقاومت است

  پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ — ۲۱:۵۹
تعداد بازدید : ۵۱   
 تحلیل ایران -عبدالملک الحوثی: جنایات دشمن، موجب رشد جبهه‌های جهاد و مقاومت است

رهبر انصارالله یمن در سخنانی گفت که ترور رهبران مقاومت در طول سالیان گذشته ثابت کرده است که این گونه جنایات تنها موجب افزایش عزم راسخ برای جهاد و مقاومت می‌شود.

به گزارش تحلیل ایران ، «سید عبدالملک الحوثی» رهبر انصارالله یمن امروز در سخنرانی هفتگی خود جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل را نشان از نزدیک‌تر شدن این رژیم به زوال و نابودی قطعی‌اش دانست و گفت که این جنایات به هر میزان که افزایش یابد، ذره‌ای در عزم و ایمان و اراده مجاهدین تأثیری ندارد.

به نوشته وبگاه شبکه المسیره، او با اشاره به شهادت اسماعیل هنیه، گفت: «شهادت گوارای شهید اسماعیل هنیه باشد که سرنوشت و خاتمه مبارکی داشت و پس از سالیان دراز جهاد در حال خدا، به رستگاری رسید».

رهبر انصارالله یمن همچنین شهادت «فؤاد علی شکر» (سید محسن) را نیز به حز‌ب‌الله، رزمندگان و مردم لبنان تسلیت گفت و هچنین شهادت تعدادی از رزمندگان الحشدالشعبی در حمله پهپادی آمریکا در استان بابل را نیز به خانواده‌هایشان تسلیت گفت.

رهبر مقاومت یمن، افزود: «همواره شهادت رهبران و فرماندهان اثر بزرگی در انگیزه دادن به دیگران برای ادامه راه داشته است و از سوی دیگر با افزایش جنایات دشمن اسرائیل، این رژیم خود را به سمت نابودی قطعی که وعده الهی است، نزدیک‌تر می‌کند».

او تأکید کرد که جنایات دشمن، باعث رشد و توسعه جبهه‌های جهاد و بهبود عملکرد آن‌ها می‌شود.

عبدالملک الحوثی در ادامه جنایت ترور شهید اسماعیل هنیه را نقض آشکار تمامی قوانین و هنجارهای بین‌المللی و برآمده از ظلم و استکبار عنوان کرد و گفت که این جنایت همچنین کشورهای اروپایی و برخی کشورهای عربی که حتی حاضر به محکوم کردن این جنایت نشدند را رسوا کرد.

الحوثی همچنین حمله منطقه ضاحیه در بیروت و ترور شهید فؤاد علی شکر را یک اقدام تنش‌زای خطرناک دانست و در خصوص تمامی این‌ها گفت که رژیم اسرائیل پس از سفر نتانیاهو به آمریکا دست به این جنایات زد و این اقدامات با تحرکات آمریکا در خلیج فارس و دریای مدیترانه همراه شده است.

او در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: «موضع محور مقاومت واضح و روشن است و بی تردید باید به جنایات خطرناک و ماجراجویی اسرائیل پاسخ نظامی داده شود».

 

رهبر انقلاب یمن در ادامه با انتقاد از مواضع غربی‌ها و استانداردهای دوگانه این کشورها گفت: «پس از هر کاری که اسرائیلی‌ها انجام می دهند، غرب برای جلوگیری از واکنش و دفاع مشروع وارد عمل می‌شود».

او گفت که تلاش‌های پیگیرانه و وسیعی برای جلوگیری از واکنش به ترور شهید اسماعیل هنیه و شهید فؤاد شکر وجود دارد و نهادهای بین‌المللی اکنون وظیفه خود را دعوت به خویشتن داری می‌دانند و این پس از آن است که اسرائیل کار خود را انجام داده است.

الحوثی همچنین خبر داد که اروپایی‌ها تلاش می‌کنند تا ایران را تحت فشار سیاسی و دیپلماتیک قرار دهند تا پاسخ آن نمادین و در حدی باشد که اسرائیلی‌ها می‌خواهند.

رهبر انقلاب یمن در خصوص مواضع آمریکا نیز گفت که واشنگتن خود شریک جرم و جنایت است و همزمان از ضرورت توقف جنگ در غزه سخن می‌گوید.

او گفت: «آمریکا زمینه را برای انجام جنایات بیشتر از سوی رژیم اسرائیل آماده می‌کند و در عین حال مدعی است که خواهان گسترش دایره درگیری در منطقه نیست و دعوت به خویشتن‌داری می‌کند».

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :