موضوعات ‌مرتبط: سیاسی بین الملل

a/162674 :کد

تحلیل ایران گزارش می‌دهد

اینتل با تعطیلی کارخانه خود در اسرائیل‌ کارمندانش را اخراج می‌کند

  دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ — ۱۸:۴۹
تعداد بازدید : ۳۵   
 تحلیل ایران -اینتل با تعطیلی کارخانه خود در اسرائیل‌ کارمندانش را اخراج می‌کند

شرکت اینتل که در فهرست تحریم‌های جهانی حامیان اسرائیل قرار دارد به دلیل عملکرد ضعیف و کاهش درآمدهایشان، فعالیت یک کارخانه خود در جنوب سرزمین‌های اشغالی را متوقف و کارمندانش را اخراج می‌کند

به گزارش تحلیل ایران ؛ شرکت بین المللی اینتل، بزرگترین شرکت کارفرما در بخش فناوری در اسرائیل، قصد دارد کار در کارخانه جدید خود در شهرک کریات گات را به حالت تعلیق درآورد و 15 درصد از نیروی کار خود را از امروز اخراج کند.

به گزارش وبگاه روزنامه اقتصادی گلوبز، این شرکت متخصص در صنایع نیمه هادی اعلام کرده از امروز دوشنبه 15 درصد از نیروی کار خود را در سراسر جهان اخراج می‌کند به نحوی که قریب به 18 هزار نفر از جمله کارمندانی از این شرکت را که در سرزمین‌های اشغالی مشغول کار هستند اخراج خواهد کرد. 

شرکت فناوری چند ملیتی آمریکایی که در لیست تحریم جهانی برندهای تجاری حامی اسرائیل قرار دارد، با اعلام تصمیم برای اخراج 18 هزار کارمند خود بدترین عملکرد را در بورس آمریکا طی 40 سال اخیر ثبت کرد.

اینتل که در زمینه تراشه‌های مورد استفاده در سیستم‌های هوش مصنوعی از رقبای خود عقب مانده است، از تدارک برنامه بزرگی برای کاهش 10 میلیارد دلاری هزینه‌ها با اخراج بیش از 15 درصد از کارکنان خود خبر داده است

سهام شرکت اینتل طی معاملات الکترونیکی جمعه گذشته بیش از 26 درصد ضرر کرده است.

این گروه در سه ماهه دوم سال جاری میلادی به درآمد 12.8 میلیارد دلاری دست یافت، نتیجه‌ای که کمتر از انتظارات تحلیلگران بود و کاهش 1 درصدی را به صورت سالانه ثبت کرد.اینتل در مقایسه با سود خالص 1.5 میلیارد دلاری که در سال گذشته ثبت کرده بود، 1.6 میلیارد دلار ضرر خالص متحمل شد.

گلوبز تاکید کرد که ماه گذشته، اینتل به حداقل 12 وارد کننده و پیمانکار طرف قرارداد با کارخانه جدید در کریات گات اطلاع داده است که کار در این کارخانه را متوقف می‌کند در حالی که این کارخانه با هزینه 25 میلیارد دلاری به تولید تراشه‌های پیشرفته با استفاده از لیتوگرافی فرابنفش مشغول به فعالیت بوده است.

گلوبز آورده که تصمیم به تعلیق فعالیت این کارخانه در شرایط ناشی از مشکلات جریان نقدینگی و تصمیم برای به تاخیر انداختن خریدها تا زمانی که مشتریان برای تاسیسات جدید استخدام شوند گرفته شده است.

اینتل دارای 4 سایت توسعه و تولید در اسرائیل است، از جمله کارخانه تولید Fab 28 خود در کریات گات که فناوری Intel 7 یا تراشه های 10 نانومتری را تولید می‌کند. این کارخانه (Fab 38) قرار بود در سال 2028 افتتاح شود و تا سال 2035 کار کند. اینتل تقریباً 12000 کارمند در اسرائیل دارد.

 

این وبگاه تاکید کرد که کارمندان اینتل در سراسر جهان، از جمله در اسرائیل، تحت تأثیر تصمیم شرکت برای تعدیل نیرو قرار گرفته‌اند، که به عنوان بزرگ‌ترین برنامه‌ای که این شرکت قصد اجرای آن را دارد، تلقی می‌شود.

به گزارش گلوبز اینتل 124 هزار و 800 کارمند در سراسر جهان استخدام کرده است که از جمله آن 11 هزار کارمند در شهرهای حیفا، قدس اشغالی و شهرک‌های صهیونیست نشین بیتاح تکفا، کریات گات است.

تصمیم اینتل برای تعطیل کردن یک کارخانه خود درسرزمین‌های اشغالی در حالی اتخاذ شده که رژیم اسرائیل به دلیل پیامدهای ناشی از تجاوز نظامی به نوار غزه طی 10 ماه گذشته تاکنون با بحران اقتصادی مواجه است.

اقدام رژیم اسرائیل در فراخوان بیش از ۳۰۰ هزار نفر از سربازان ذخیره برای خدمت وظیفه، به شدت به تجارت و اقتصاد این رژیم آسیب زده است . همچنین انتظار می‌رود بخش تولید فناوری در رژیم اسرائیل به عنوان ستون فقرات این رژیم به دلیل توقف کار و خسارت ناشی از آن ضربه سهمگین تری را در آینده دریافت کند.

روزنامه اقتصادی کالکالیست هم خرداد ماه گذشته در گزارشی اعلام کرد، شرکت اینتل به شرکای تجاری‌اش در (سرزمین اشغالی) اطلاع داده است که قراردادهای امضا شده با آنها برای انتقال دستگاه‌های لازم جهت توسعه کارخانه جدید این شرکت در کریات گات را لغو کرده است. شرکت اینتل قرار بود کارخانه این شرکت در سرزمین‌های اشغالی را با سرمایه‌ای بالغ بر 25 میلیارد دلار توسعه دهد.

در چارچوب این توافق قرار بود شرکت اینتل کمک‌های تشویقی به مبلغ 3.2 میلیارد شیکل از اسرائیل دریافت و در مقابل متعهد به خرید تولیدات و خدمات کارخانه جدید به قیمت 60 میلیارد شیکل از شرکای اسرائیلی خود در این مدت شود.

به گفته منابع آگاه شرکت اینتل اسرائیل به دنبال تصویب طرح قضایی نتانیاهو جنگ غزه بخش‌هایی از فعالیت خود را به خارج از اسرائیل منتقل کرده است، و حتی شماری از مسئولین عالی رتبه این شرکت نیز از اسرائیل به دفاتر اینتل در اوهایو منتقل شده‌اند.

تأثیرات جنگ غزه به بخش فناوری رژیم صهیونیستی محدود نشده، بلکه بر حوزه تولید گاز و انرژی این رژیم نیز تأثیر گذاشته به گونه ای که گلوبز از آمادگی اسرائیل برای تحمل ضرباتی به این حوزه در صورت گسترش جنگ با حزب الله لبنان گفته است.

بر اساس آنچه که کانال 12 اسرائیل تایید کرد، قیمت سهام در بورس اسرائیل کاهش شدیدی را ثبت کرده و سهام بانک‌های تل آویو 1.9 درصد کاهش یافته است.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :