موضوعات ‌مرتبط: سیاسی بین الملل

a/162841 :کد

تحلیل ایران گزارش می‌دهد

جنگ غزه کسری بودجه اسرائیل را به رکورد جدیدی رساند

  پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ — ۲۱:۲۲
تعداد بازدید : ۴۳   
 تحلیل ایران -جنگ غزه کسری بودجه اسرائیل را به رکورد جدیدی رساند

کسری بودجه رژیم صهیونیستی به دلیل افزایش مخارج دولتی و نظامی در سایه تداوم جنگ غزه برای یازدهمین ماه متوالی به رکورد جدید ۸.۱ درصد تولید ناخالص داخلی رسید.

به گزارش تحلیل ایران ؛‌ از ابتدای سال 2024، کسری مالی کابینه نتانیاهو به 72 میلیارد شکل (19 میلیارد دلار) رسیده است، در حالی که در هفت ماه اول سال 2023 مازاد بودجه 6 میلیارد شکل (1.6 میلیارد دلار) بوده است.

بر اساس گزارش وزارت دارایی رژیم صهیونیستی که بخشی از آن توسط رسانه‌های عبری از جمله یدیعوت آحارونوت و گلوبز گزارش شده آمده است، کسری بودجه اسرائیل در 12 ماه گذشته به حدود 155 میلیارد شکل (40.3 میلیارد دلار) رسیده است که تنها در ژوئیه گذشته(تیر ماه) 8.5 میلیارد شکل (2.2 میلیارد دلار) اضافه شده است. 

کسری بودجه در ژوئیه گذشته با کسری 600 میلیون شکلی (158.32 میلیون دلار) در ژوئیه 2023 مقایسه شده است.

‌بر اساس آنچه روزنامه اقتصادی اسراییل گلوبز گزارش داد، این شانزدهمین ماهی است که در آن کسری مالی اسرائیل افزایش یافته است.

هزینه‌های کابینه نتانیاهو از ابتدای سال جاری 2024 تا پایان ماه جولای(تیر ماه) به بیش از 352 میلیارد شکل (92.88 میلیارد دلار) رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 32.8 درصد افزایش داشته است.

به گزارش گلوبز، افزایش عمده کسری بودجه به دلیل هزینه‌های بیشتر برای وزارتخانه‌های دفاعی و غیرنظامی ناشی از جنگ بوده، اما، حتی بدون احتساب هزینه‌های جنگ، افزایش هزینه‌های دولت حدود 8.7 درصد است.

از سوی دیگر، درآمدهای دولت نتانیاهو تنها حدود 3.1 درصد افزایش یافته و به حدود 278 میلیارد شکل (73.35 میلیارد دلار) از ابتدای سال رسید، در حالی که در هفت ماهه اول سال 2023، 269 میلیارد شکل (71 میلیارد دلار) بود.

وزارت دارایی اسرائیل پیش بینی می‌کند که کسری بودجه تا سپتامبر آینده به اوج خود برسد، با این حال مدیریت بودجه وزارت دارایی معتقد است که بر این اساس، کسری بودجه به هدف 6.6 درصد کاهش خواهد یافت.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :