موضوعات ‌مرتبط: اقتصادی اقتصاد بین الملل

a/163427 :کد

تحلیل ایران گزارش می‌دهد

رشد ۶۱ درصدی واردات نفت چین از مرکز انتقال نفت ایران و ونزوئلا

  ﺳﻪشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ — ۱۹:۴۷
تعداد بازدید : ۳۵   
 تحلیل ایران -رشد ۶۱ درصدی واردات نفت چین از مرکز انتقال نفت ایران و ونزوئلا

واردات نفت چین از مالزی که گفته می‌شود، مرکز انتقال نفت ایران و ونزوئلاست در ماه جولای، ۶۱ درصد افزایش یافته است.

به گزارش تحلیل ایران ؛ واردات نفت چین از مالزی که مرکز اصلی انتقال برای نفت ایران و ونزوئلاست در ماه جولای 61 درصد افزایش یافته و به 6.21 میلیون تن یا 1.46 میلیون بشکه در روز رسیده است.

به این ترتیب، مالزی سومین تامین‌کننده نفت چین شده است.

بر اساس این آمار، واردات از مالزی در 7 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 21 درصد افزایش یافته و به 35.68 میلیون تن رسیده است.

با این حال، چین در ماه گذشته به صورت رسمی هیچ واردات نفتی از ایران یا ونزوئلا ثبت نکرده است.

بر اساس آمارهای رسمی گمرک چین، با کاهش خرید پالایشگاه‌های چین به علت تقاضای پایین، صادرات نفت روسیه به این کشور آسیایی در ماه جولای 7.4 درصد کاهش یافته است.

محموله‌های نفتی روسیه چه از طریق خط لوله و چه از طریق دریا در ماه گذشته در مجموع به 7.46 میلیون تن یا 1.76 میلیون بشکه در روز رسیده است.

این رقم در ماه جولای 2023 برابر با 1.9 میلیون بشکه در روز و در ماه گذشته میلادی یعنی ژوئن برابر با 2.05 میلیون بشکه در روز بوده است.

به طور کلی، واردات محموله‌های دریایی بزرگ‌ترین واردکننده نفت خام، چین در ماه جولای به کمترین رقم از سپتامبر 2022 رسیده است.

صادرات نفت عربستان که دومین صادرکننده نفت به چین است به 6.41 میلیون تن یا 1.51 میلیون بشکه در روز رسیده که 13 درصد بیش از مدت مشابه سال گذشته است.

ریاض از ابتدای امسال تا ماه جولای 46.79 میلیون تن نفت به چین فروخته که 10 درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته است؛ مسکو هم از ابتدای امسال تا جولای 62.58 میلیون تن یا 2.14 میلیون بشکه نفت در روز به پکن فروخته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 3 درصد افزایش یافته است.

خرید نفت از آمریکا هم در این بازه 7 ماهه 53 درصد افزایش یافته است و به روزانه 240 هزار بشکه در روز رسیده است.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :