موضوعات ‌مرتبط: اقتصادی اقتصاد بین الملل

a/163875 :کد

تحلیل ایران گزارش می‌دهد

تابستان گرم کالیفرنیا با قبض‌های نجومی برق داغ‌تر شد

  پنجشنبه ۰۸ شهریور ۱۴۰۳ — ۱۹:۱۴
تعداد بازدید : ۳۷   
 تحلیل ایران -تابستان گرم کالیفرنیا با قبض‌های نجومی برق داغ‌تر شد

بسیاری از مشترکان برق در کالیفرنیای جنوبی از دریافت قبوض بالای هزار دلاری خود شوکه شده‌اند.

به گزارش تحلیل ایران ؛ «از دیدن قبض برق 900 دلاری شوکه شدم؛ صدها برابر هزینه معمول است؛ من به سختی می‌توانم غذا بخرم چه برسد به پرداخت پول برق.»؛ لیندا لینچ، ساکن دره آنتلوپ این را به شبکه تلویزیونی KTLA می‌گوید.

گرمای سوزان جنوب کالیفرنیا که چندین روز است به بالای 43 درجه سانتیگراد رسیده، تنها مقصر قبض برق‌های سر به فلک گذاشته نیست؛ حالا بسیاری از مشترکان شرکت ادیسون کالیفرنیای جنوبی، با سیستم جدید قیمت‌گذاری TOU و بالا رفتن مبلغ قبوض خود نقره‌داغ شده‌اند.

قیمت‌گذاری بر اساس زمان مصرف (TOU) یعنی پرداخت نرخ‌های متفاوت برای برق بر اساس ساعت مصرف برق؛ این سازوکار در سال‌های 2020 و 2021 با هدف ترغیب مشتریان برای مصرف کمتر در ساعات اوج اجرا شد.

به گفته مشترکان این شرکت قیمت برق در بعدازظهرهای تابستان بسیار بالاتر است. یکی از سالمندان این منطقه، ملیسا آوالوس هم به این شبکه تلویزیونی می‌گوید که «ما سالمندیم و توانایی پرداخت این افزایش قیمت‌ها را نداریم.»

آنطور که آوالوس می‌گوید با اینکه سیستم سرمایشی را در شب روشن نکرده‌اند، قبض‌شان از 86 دلار در ماه به 400 دلار رسیده است؛ با این حال، سخنگوی شرکت ادیسون کالیفرنیای جنوبی، گابریلا اورنلاس توصیه می‌کند که مشترکان برای مدیریت هزینه‌ها، صرفه‌جویی کنند.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :