به گزارش تحلیل ایران به نقل از نیویورکپست، براساس گزارش شرکت ۴۰۴میدیا، یک شرکت رسانهای با گوش دادن به میکروفون تلفنهای هوشمند تبلیغات را برای کاربران شخصی سازی میکند.
این شرکت رسانه ای با نام Cox Media Group(CGM) از سیستم شنود فعالانه ( Active Listening) برای اینکار استفاده می کند.
بر اساس اسنادی که وبسایت ۴۰۴میدیا پیدا کرده است سیستم نرمافزاری شنود فعالانه با بهرهگیری از هوش مصنوعی و گوش دادن به مکالمات روزانه کاربران اطلاعات مورد نیاز برای تبلیغات را جمع میکند.
سیستم پس از ثبت دادههای صوتی، آنها را با دادههای رفتاری هر کاربر تطبیق میدهد تا تبلیغات نهایی، بسیار هدفمندتر باشند.
شرکت رسانه ای CGM گفته که کاربران بر اساس مکالمات و رفتار آنلاین خود ردپایی از داده ها به جا می گذارند و نرم افزار مبتنی بر هوش مصنوعی این داده های رفتاری و صوتی را از بیش از 470 منبع جمع آوری و تجزیه و تحلیل می کند.
ظاهرا CMG شریک تجاری فیسبوک، گوگل، آمازون و موتور جستوجو مایکروسافت بینگ است. گوگل پس از تماس ۴۰۴میدیا برای نظر دادن در مورد این موضوع، CMG را از وب سایت برنامه شرکای خود حذف کرد.
متا، شرکت مادر فیسبوک و اینستاگرام، اعتراف کرد که در حال بررسی CMG است تا ببیند آیا این شرکت شرایط استفاده آن را نقض کرده است یا خیر.