موضوعات ‌مرتبط: اقتصادی اقتصاد

a/164328 :کد

"چین" بزرگ‌ترین مقصد صادرات "محصولات ایرانی"

"چین" بزرگ‌ترین مقصد صادرات "محصولات ایرانی"

  یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ — ۱۰:۱۰
تعداد بازدید : ۶۴   
 تحلیل ایران -"چین" بزرگ‌ترین مقصد صادرات "محصولات ایرانی"

سفیر کشور چین در جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه تمایل داریم تا واردات از کشور ایران را افزایش دهیم، گفت: چین بزرگ‌ترین مقصد صادرات محصولات ایران است.

به گزارش تحلیل ایران، "زونگ پی‌وو" در نشست تجار و بازرگانان استان سمنان که با حضور استاندار سمنان، اعضای اتاق بازرگانی استان، سرمایه‌گذاران صنایع، معادن، کشاورزی، بیش از 100 نفر تجار بازرگانی استان، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر سمنان برگزار شد با بیان اینکه از رویکرد استاندار سمنان و اتاق بازرگانی به‌منظور توسعه همکاری همه‌جانبه با کشور چین بسیار قدردانی می‌کنم، اظهار داشت: تمامی مشکلات توسط واحدهای تولیدی به واسطه تحریم آمریکا و کشورهای غربی است.

 

وی با تأکید بر اینکه رشد اقتصادی در چین به ثبات رسیده است، ابراز داشت: در نیمه اول سال پنج درصد رشد جی دی پی را شاهد بودیم که  اقدام آسانی نبود. 

 

سفیر چین در جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه ساخت و ساز کمربندی و جاده با کیفیت بالا از مواردی است که می‌تواند در همکاری بین دو کشور مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: امروزه به واسطه محدودیت‌های زمانی نمی‌توانیم عمیق‌تر در مورد همکاری دو کشور تبادل نظر کنیم اما انتظار داریم تا در آینده این مهم بیشتر از پیش تقویت شود.

فعالیت 7 سرمایه‌گذاری چینی در استان سمنان

استاندار سمنان نیز در این نشست با اشاره به اینکه عضویت استان سمنان در اتحادیه جاده ابریشم باعث شد تا این جلسات با سفیر کشور چین، صمیمانه‌تر برگزار شود، گفت: در حال‌ حاضر هفت سرمایه‌گذاری چینی در استان سمنان به‌ویژه در حوزه نیروگاه‌های خورشیدی در حال فعالیت هستند.

 

سید محمدرضا هاشمی با بیان اینکه استان سمنان به‌دلیل نزدیکی به پایتخت و وجود دو فرودگاه بین‌المللی شهدای سمنان و شهدای شاهرود و طولانی‌ترین ریل راه‌آهن در کریدور غرب به شرق، می‌تواند توسعه و همکاری و جذب سرمایه‌گذار را تقویت کند، افزود: استان سمنان گنجینه‌ای ارزنده و فاخر از فرصت‌ها در زمینه‌های نیروی انسانی، اقتصادی، معدنی، گردشگری و کشاورزی است.

 

وی با تأکید بر اینکه امیدواریم تا طرف چینی در راستای برگشت سرمایه صادرکنندگان استان درخصوص تسهیل این امر نگاه ویژه‌ای داشته باشند، ابراز داشت: استان سمنان استعداد پروژه‌های تجدیدپذیر با سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران  از کشور چین را دارد.

 

استاندار سمنان با اشاره به اینکه به‌صورت رسمی دعوت می‌کنم تا یک گروه دانشگاهی و تجاری به‌منظور تعمیق روابط دوجانبه ذیل قرارداد 25 ساله دو کشور چین و ایران، به استان سفر کنند، اعلام کرد: شرکت‌های دانش بنیان و هوش مصنوعی استان سمنان یکی از موفقیت‌های ارزنده استان است که آمادگی داریم در این حوزه تفاهم‌نامه‌ای با کشور چین منعقد کنیم.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :