موضوعات ‌مرتبط: اجتماعی آموزش و پرورش

a/164348 :کد

تحلیل ایران گزارش می‌دهد

معدل رشته تجربی به ۱۲ رسید

  یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ — ۱۵:۲۳
تعداد بازدید : ۴۴   
 تحلیل ایران -معدل رشته تجربی به ۱۲ رسید

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت: امسال در آزمون‌های نهایی دوره دوم متوسطه ۶۰ میلیون پاسخ برگ تصحیح شد.

به گزارش تحلیل ایران ، محسن زارعی روز یکشنبه در نشست خبری با ارایه گزارشی از برگزاری آزمون‌های نهایی دانش آموزان دوره دوم متوسطه و نتایج آن اظهار داشت: طراحان سوالات آزمون های نهایی که در سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم برگزار شد، ۴۰۰ طراح سوال به مدت ۷۲ ساعت در قرنطینه بودند.

 

وی با اشاره به حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور و شهادت وی و همراهانش افزود: این حادثه سبب شد تا این افراد حدود ۱۲ روز در قرنطینه بمانند تا بتوانیم از بسته‌های سوالات طراحی شده آنها استفاده کنیم.

 

زارعی افزود: طراحی سوال برای بیش از ۱۱۳ عنوان درس با ۶۰ میلیون پاسخ‌برگ صورت گرفت تا در ۶ هزار و ۲۹ حوزه اجرا درگیر برگزاری آزمون برگزار شود.

 

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۲ بار تصحیح کامل برگه‌های امتحانی صورت گرفت، ادامه داد: کار برگزاری آزمون‌های نهایی با ۱۳۸ هزار نیروی انسانی انجام شد و محاسبه نمره کل برای هزار و ۵۰۰ سابقه تحصیلی هم صورت گرفت.

 

زارعی گفت: ۶ کارگروه برای برگزاری آزمون‌های نهایی از جمله کارگروه‌های استاندارد بودن آزمون، نظارت ارزیابی، نظارت اجرایی، پشتیبانی فنی، امنیت آزمون و پشتیبانی تشکیل شد.

 

وی یادآور شد: ۱۸ میلیون و ۵۲۰ هزار «نفر - درس» به تفکیک پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم سه رشته اصلی تجربی، ریاضی و علوم انسانی در آزمون‌های نهایی شرکت کردند که میانگین معدل نتایج در پایه‌های دهم تجربی ۱۲.۶۴، یازدهم تجربی ۱۱.۵۲ و دوازدهم تجربی ۱۲ شده است.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :